Mord på ljusa dagen

Christie, Agatha

| 1982

Nu följer ytterligare fyra titlar i den lågprissatta Agatha Christie-serie som påbörjades i våras. En av dem är Agatha Christies allra första bok, En dos stryknin (The Mysterious Affair at Styles från 1920), där Hercule Poirot - den självbelåtne och excentriske belgaren, berömd för sina märkliga mustascher - introducerades. Poirot återkommer i Mord på ljusa dagen, där hans semester får en ny vändning då man hittar en kvinna strypt på stranden. I Liket i biblioteket och Trick med speglar är det Miss Marple som på sitt mer stillsamma sätt hjälper sina vänner att lösa oväntade dödsfall och ringa in mördarna.

Underhållande, spännande och välskriven!

🌹This book was exciting, easy to read, well written and a wonderful page turner.
I like the way Agatha writes / wrote her wonderful detective stories about Hercule Poirot.
💜💜💜💜💜 of 5 hearts🌹

2017-10-24

Spännande, lättläst, välskriven och mycket engagerande bladvändare. En klassisk who-dunnit som håller lika bra idag. En av Agatha Christies bättre av deckare enligt mig. Tycker ofta att hennes böcker är i pratigaste laget, men den här var riktigt bra.
Mitt slutbetyg blir, en 5:a! Kan varmt rekommenderas!

harriet karlsson

2009-11-16