Mord och mandeldoft

Läckberg, Camilla

| 2013

Camilla Läckbergs firar tio år som författare. Följ hennes personliga resa i en omfattande och bildrik sammanfattning. Ett måste för alla hängivna fans! Det är tio år sedan Camilla Läckbergs första roman vann läsarnas hjärtan, vilket vi firar med att ge ut en jubileumsbok. Carina Nunstedt tecknar, speciellt till jubileumsboken, bilden av Camillas första tio år som författare. Den tar oss från arbetet med debutromanen Isprinsessan via småbarnsåren, resorna, nya kärleken och vardagens skrivande till livet som Sveriges bäst säljande författare. Camillas deckarskola, där hon handfast och tydligt vägleder den som vill bli författare med deckare som inriktning, och utvalda inlägg från hennes välbesökta blogg kryddar boken. Följ med Tanumshedes polis Martin när han motvilligt åker till Valö utanför Fjällbacka på en släktträff och blir tvungen att nysta i mordet på familjens överhuvud...

Marie Byström

2021-08-16

Mycket bra noveller. Tyckte mycket om Änkornas Café.
Deckarskolan var ett plus.

Sussie S

2015-03-15

Jag är eg inget fan av noveller så jag borde kanske ha låtit bli denna. Jag gillar Camillas böcker men dessa kändes som utkast som aldrig blev mer än så.

My.loved.books

2013-09-13

Roligt att läsa något från Camilla Läckberg igen, var ett tag sedan sist. Riktigt bra noveller!

2013-09-12

Den här boken är en jubileumsbok för att fira Camilla Läckbergs tio år som författare.

Långnovellen/kortromanen som finns med, ?Snöstorm och mandeldoft?, hade jag läst förut. För den har funnits med i en samlingsbok med noveller av flera författare, som jag läste för några år sedan.

Det fanns också tre korta noveller i boken, som är nyskrivna.

Och så innehåller boken en hel del annat, ett personporträtt, ett antal fotografier, lite deckarskola, med mera.

Jag tycker att det var en trevlig bok, och den var helt klart läsvärd.

Så jag rekommenderar boken till alla som gillar Camilla Läckbergs böcker.