Mord och mandeldoft

Lckberg, Camilla

| 2013

Camilla Lckbergs firar tio r som frfattare. Flj hennes personliga resa i en omfattande och bildrik sammanfattning. Ett mste fr alla hngivna fans! Det r tio r sedan Camilla Lckbergs frsta roman vann lsarnas hjrtan, vilket vi firar med att ge ut en jubileumsbok. Carina Nunstedt tecknar, speciellt till jubileumsboken, bilden av Camillas frsta tio r som frfattare. Den tar oss frn arbetet med debutromanen Isprinsessan via smbarnsren, resorna, nya krleken och vardagens skrivande till livet som Sveriges bst sljande frfattare. Camillas deckarskola, dr hon handfast och tydligt vgleder den som vill bli frfattare med deckare som inriktning, och utvalda inlgg frn hennes vlbeskta blogg kryddar boken. Flj med Tanumshedes polis Martin nr han motvilligt ker till Val utanfr Fjllbacka p en slkttrff och blir tvungen att nysta i mordet p familjens verhuvud...

Sussie S

2015-03-15

Jag r eg inget fan av noveller s jag borde kanske ha ltit bli denna. Jag gillar Camillas bcker men dessa kndes som utkast som aldrig blev mer n s.

Books I love

2013-09-13

Roligt att lsa ngot frn Camilla Lckberg igen, var ett tag sedan sist. Riktigt bra noveller!

2013-09-12

Den hr boken r en jubileumsbok fr att fira Camilla Lckbergs tio r som frfattare.

Lngnovellen/kortromanen som finns med, ?Snstorm och mandeldoft?, hade jag lst frut. Fr den har funnits med i en samlingsbok med noveller av flera frfattare, som jag lste fr ngra r sedan.

Det fanns ocks tre korta noveller i boken, som r nyskrivna.

Och s innehller boken en hel del annat, ett personportrtt, ett antal fotografier, lite deckarskola, med mera.

Jag tycker att det var en trevlig bok, och den var helt klart lsvrd.

S jag rekommenderar boken till alla som gillar Camilla Lckbergs bcker.