Mord.net

hrlund, Dag

| 2007

En ung flicka i Hsselby blir brutalt ihjlskjuten av en tysk ingenjr hon aldrig trffat. En fyrtiosjurig mor i Australien och en av topparna i Stockholms finansvrld frvandlas pltsligt till kallblodiga mrdare. Vem r den amerikanske soldaten som bryter nacken av en dataprogrammerare p frjan mellan Helsingfors och Stockholm och varfr mrdar en ledande politiker i Italien garen till ett pappersfretag i Malm? Vrldens poliskrer str maktlsa nr en vg av ouppklarade mord sveper ver en lng rad lnder, samtidigt som internationella fretag utstts fr utpressning p ntet i stor skala. Den svenske polisen Jacob Colt arbetar med ngra av fallen som intrffat i Sverige och nr han tar kontakt med utlndska kolleger, bland dem Hector Venderaz p FBI, brjar de ana ett samband mellan de till synes godtyckliga morden. Spren pekar mot Ryssland dr mrka krafter har byggt...

Rebeca Lindquist

2017-04-03

Bra, skriven p ett nytt stt i alla fall fr mig, som gjorde det spnnande och intressant.

Anna Andreasson

2016-06-18

En mycket spnnande bok, ibland kndes den lite lng men slutet var ovntat spnnande.

Johan CB

2015-12-03

2015-05-04

Fiffigt hopkommen intrig, men oj, s mnga ord! Det blir pratigt, pratigt, pratigt... Och spnningen frtas av att lsningen presenteras s tidigt i boken. Duktigt fr att vara deckardebut dock.

Jan Banan

2014-11-19

Den gamla Hitchcock idn frn filmen "Frmlingar p tg" modifieras och appliceras i aktuell milj. S lngt r det mycket bra. Det som drar ner betyget r den spretiga handlingen, vilket fr boken att knnas som en novellsamling mer n en spnningsroman och det totalt omotiverade kalkonslutet????

Anna Johansson

2014-04-25

Mycket spnnande bok, lyssnar p helspnn. Snabbt och abrupt slut, hoppas fortsttningen kommer i ngon av uppfljarna.

Bjrn Math

2013-10-10

Ok bok. Hoppas nsta r bttre.

Lotta Lettenstrm

2013-10-03

Mycket bra story dr vanliga mnniskor kan bestlla ett mord p ntet i utbyte mot att de sjlva utfr ett mord p en frmling. Spnnande!

Carolina E

2013-05-01

Lite fr rrig och "hoppig" mellan karaktrerna, man fick aldrig chansen att lra knna dem frrn de frsvann ur boken fr gott. En okej debut men jag hoppas p mer till nsta bok..

Cecilia Grip

2013-01-04

Lite bngstyrig och r fr min smak.

Conny J

2012-08-07

Detta var nog den menlsaste bok jag lst. Deckare sgas det, men varfr. r det en polisroman, knappast. r det en thriller, nope, det var inte spnnande alls..
Var den en samhllskritisk skildring, inte mycket av den varan heller..

Rasmusmatte .

2012-05-05

Riktigt bra men lite rrig eftersom den hoppar mellan kontinenter och personer. Jag tappade bort mig mellan varven

sa Eklf

2012-04-06

Riktigt obehaglig emmellant,likvl kunde jag inte slppa den utan var tvungen att lsa den till slut.

Henrik Nilsson

2011-10-21

Intressant historia men det r fr mnga detaljer som inte knns trovrdiga.

Ulrica Bjrnhag

2011-08-18

En svag 4:a. Gillar upplgget av boken ven om det egentligen tar lng tid att knyta ihop alla trdar. Det r ocks en smart tanke - Mord.net. Sprket r stundom lite platt, Jacob Colt tecknas lite svagt och man fr inte riktigt ngon djupare relation till honom. Dock mycket positivt att han inte r halv alkoholiserad, lyssnar p klassisk musik och har dlig kontakt med sina barn. Det r ett hgt och bra tempo i hela boken och det r svrt att lgga den i frn sig. Sjlva upplsningen kommer dock lite hastigt och d knns det nstan som om frfattarna kommer p att de mste kasta in Jacob Colt igen. Det hr frfattarparets frsta bok och det knns som de inte riktigt har bestmt sig fr hur stor roll deras huvudfigur ska f ha.

Anna Nyman

2011-07-27

stark trea p g a att det r svrt att sluta lsa

Hg takt genom hela boken... hade svrt att sluta lsa.

Anette Marcusson

2011-03-17

Eyez Only

2011-02-25

Intressant story som vxer allteftersom berttelsen fortskrider. Har dessutom lyckats med konststycket att inte skapa en snut i huvudrollen som r bitter, halv-alkoholiserad, frnskild eller verarbetad. Jacob Colt r nmligen alldeles vanlig och I like it.

2011-01-05

Boken fr en trea endast fr att sjlva idn r suvern. Det r smart uttnkt och unik.

Jag tycker dock inte alls om hur den stundvis r skriven. Det mrks tydligt att det r tv frfattare, och att en av dom inte r lika talangfull som den andra. Mycket som beskrivs knns ytligt och jag fastnar inte alls fr hur Johan Colt ofta beskrivs utan tycker att han mest beklagar andra frfattare och deras ider. Det kommer inte ur rtt mun.

Nej, jag r besviken. Vissa delar r mycket bra, och jag kan bara anta att det beror p att det r den som skriver bttre som r i sitt esse d.

Linn Lagerstrm

2010-12-13

Nja, den kunde ha blivit grymt bra men den blev mer som ngra halvtaskiga noveller som vvts ihop till en story.

Jag lyssnade p den istllet,,jttebra

Liselotte Johansson

2010-11-09

Bland det bsta jag lst ( lyssnar p mp3 ) kommer definitivt att lyssna p alla utkomna bcker av dessa frfattare. Hur spnnande som helst!!

Mia Dahlstrand

2010-05-03

2010-05-03 Spnnande bok med internationella miljer. Hur lngt r mnniskan beredd att g fr att hmnas. Ser framemot att lsa bok nr 2...

Karin R-g

2009-06-26

Lite fr mnga lsa trdar i slutet, annars en mycket bra bok.