Mord.net

Buthler, Dan

| 2007

Rebeca Lindquist

2017-04-03

Bra, skriven på ett nytt sätt i alla fall för mig, som gjorde det spännande och intressant.

Anna Andreasson

2016-06-18

En mycket spännande bok, ibland kändes den lite lång men slutet var oväntat spännande.

Johan CB

2015-12-03

2015-05-04

Fiffigt hopkommen intrig, men oj, så många ord! Det blir pratigt, pratigt, pratigt... Och spänningen förtas av att lösningen presenteras så tidigt i boken. Duktigt för att vara deckardebut dock.

Jan Banan

2014-11-19

Den gamla Hitchcock idén från filmen "Främlingar på tåg" modifieras och appliceras i aktuell miljö. Så långt är det mycket bra. Det som drar ner betyget är den spretiga handlingen, vilket får boken att kännas som en novellsamling mer än en spänningsroman och det totalt omotiverade kalkonslutet????

Anna Johansson

2014-04-25

Mycket spännande bok, lyssnar på helspänn. Snabbt och abrupt slut, hoppas fortsättningen kommer i någon av uppföljarna.

Björn Math

2013-10-10

Ok bok. Hoppas nästa är bättre.

Lotta Lettenström

2013-10-03

Mycket bra story där vanliga människor kan beställa ett mord på nätet i utbyte mot att de själva utför ett mord på en främling. Spännande!

Carolina E

2013-05-01

Lite för rörig och "hoppig" mellan karaktärerna, man fick aldrig chansen att lära känna dem förrän de försvann ur boken för gott. En okej debut men jag hoppas på mer till nästa bok..

Cecilia Grip

2013-01-04

Lite bångstyrig och rå för min smak.

Conny J

2012-08-07

Detta var nog den menlösaste bok jag läst. Deckare sägas det, men varför. Är det en polisroman, knappast. Är det en thriller, nope, det var inte spännande alls..
Var den en samhällskritisk skildring, inte mycket av den varan heller..

Rasmusmatte .

2012-05-05

Riktigt bra men lite rörig eftersom den hoppar mellan kontinenter och personer. Jag tappade bort mig mellan varven

Å

Åsa Eklöf

2012-04-06

Riktigt obehaglig emmellanåt,likväl kunde jag inte släppa den utan var tvungen att läsa den till slut.

Henrik Nilsson

2011-10-21

Intressant historia men det är för många detaljer som inte känns trovärdiga.

Ulrica Björnhag

2011-08-18

En svag 4:a. Gillar upplägget av boken även om det egentligen tar lång tid att knyta ihop alla trådar. Det är också en smart tanke - Mord.net. Språket är stundom lite platt, Jacob Colt tecknas lite svagt och man får inte riktigt någon djupare relation till honom. Dock mycket positivt att han inte är halv alkoholiserad, lyssnar på klassisk musik och har dålig kontakt med sina barn. Det är ett högt och bra tempo i hela boken och det är svårt att lägga den i från sig. Själva upplösningen kommer dock lite hastigt och då känns det nästan som om författarna kommer på att de måste kasta in Jacob Colt igen. Det här författarparets första bok och det känns som de inte riktigt har bestämt sig för hur stor roll deras huvudfigur ska få ha.

Anna Nyman

2011-07-27

stark trea p g a att det är svårt att sluta läsa

Hög takt genom hela boken... hade svårt att sluta läsa.

Anette Marcusson

2011-03-17

Eyez Only

2011-02-25

Intressant story som växer allteftersom berättelsen fortskrider. Har dessutom lyckats med konststycket att inte skapa en snut i huvudrollen som är bitter, halv-alkoholiserad, frånskild eller överarbetad. Jacob Colt är nämligen alldeles vanlig och I like it.

2011-01-05

Boken får en trea endast för att själva idén är suverän. Det är smart uttänkt och unik.

Jag tycker dock inte alls om hur den stundvis är skriven. Det märks tydligt att det är två författare, och att en av dom inte är lika talangfull som den andra. Mycket som beskrivs känns ytligt och jag fastnar inte alls för hur Johan Colt ofta beskrivs utan tycker att han mest beklagar andra författare och deras idéer. Det kommer inte ur rätt mun.

Nej, jag är besviken. Vissa delar är mycket bra, och jag kan bara anta att det beror på att det är den som skriver bättre som är i sitt esse då.

Linn Lagerström

2010-12-13

Nja, den kunde ha blivit grymt bra men den blev mer som några halvtaskiga noveller som vävts ihop till en story.

Jag lyssnade på den istället,,jättebra

Liselotte Johansson

2010-11-09

Bland det bästa jag läst ( lyssnar på mp3 ) kommer definitivt att lyssna på alla utkomna böcker av dessa författare. Hur spännande som helst!!

Mia Dahlstrand

2010-05-03

2010-05-03 Spännande bok med internationella miljöer. Hur långt är människan beredd att gå för att hämnas. Ser framemot att läsa bok nr 2...

Karin R-g

2009-06-26

Lite för många lösa trådar i slutet, annars en mycket bra bok.