Mord i Central Park

Cornwell, Patricia

| 2012

New York, veckan före jul. Kay Scarpetta jobbar dubbelt som kriminalteknisk analytiker för ett tv-program och chef för stadens rättsläkarkontor. Men berömmelsen har en baksida. Under en direktsänd pratshow får hon frågor om det sensationella fallet med Hannah Starr, som har försvunnit och antas vara död. Under samma program får hon också ett uppseendeväckande samtal från en före detta patient till rättspsykologen Benton Wesley. När Kay återvänder hem till lägenheten väntar ett paket i receptionen som misstänks innehålla en bomb. Snart är Scarpetta indragen i en härva där en sexbrottsanklagad skådespelare och en försvunnen miljonärska figurerar. Samtidigt vill CNN att Kay ska lansera en TV-show som heter Scarpettafaktorn. Med tanke på de bisarra händelserna som redan är i omlopp fruktar hon att hennes växande berömmelse ska få folk att tro att hon har en "särskild faktor", ett sjätte sinne...

Annelie Andersson

2014-10-22

Trög ,sömnpiller med för myket tjat om Blackberryn .Första boken om Scarpetta jag blir besvike på och jag har läst alla Det tog mig nästa tre veckor att komma igenom den

Helena Nielsen

2014-07-12

Tyvärr blir hennes böcker bara sämre. De första i serien är bland de bästa i sin genre. De blev sämre när Lucy blev vuxen och en störd superkvinna.

2014-03-05

Inte någon av Cornwells bättre. Lite snårig sidostory med Lucy och Berger, har den varit med i tidigare bok? Tror inte det. Det här blev riktigt jobbigt att ta sig igenom!

2013-09-17

Ändå rätt okej story men hon skriver på ett mycket mer komplicerat sätt än förr. Då var det spännande men nu känns det som att hon försöker få det till något mycket mer och det lyckas inte riktigt.

2013-09-11

Men vad tusan har hänt med Patricia Cornwell? Det här var verkligen inte bra. Fick tvinga mig själv att läsa ut den. Svammel, svammel och svammel. Inte heller särskilt spännande! Nej. Den här var en riktig besvikelse!

Gunilla E

2013-04-20

För mycket teknik för lite spänning.

Pia Stendahl

2013-01-04

I QMorden i Central ParkQ är Kay Scarpetta tillbaka och hon är lika snabbtänkt, kvick och kompetent som i tidigare böcker. Jag som inte läst så många av Cornwells böcker om Scarpetta har lite svårt att komma in i boken och det gör nog också att jag inte får samma känsla för karaktärerna som återkommer i böckerna.

Boken är välskriven, välformulerad och genomarbetad vilket inte är illa när en författare har skrivit sjutton böcker om samma karaktär. Men trots detta så blir jag aldrig riktigt engagerad i det som händer i boken. Den går mig ganska spårlöst förbi och jag kan inte riktigt sätta finger på varför.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Marita Ryen

2012-10-31

Betyg 2+. För mycket teknisk information och för lite spänning. Känns som jag borde friskat upp minnet av de tidigare böckerna.

Maria Larsson

2012-10-03

Mest frekventa ord i boken: "MacBook" och "Blackberry".

lillemor lindqvist

2012-10-02

Grym! Offcourse! Tog slut alldeles för fort

Anna Johansson

2012-09-20

Nja en av de sämre böckerna om Kay Scarpetta. Känns lite platt.