Morantologi

Moran, Caitlin

| 2013

"I KONSTEN ATT VARA KVINNA var jag begränsad till ett enda ämne: kvinnor. Deras hår, deras skor och att de är tända på Aslan från Häxan och lejonet (något som jag VET är en universell sanning). Men! I min nya bok MORANTOLOGI - som titeln antyder - är jag fri att ta mig an RESTEN AV VÄRLDEN: Ghostbusters, Twitter, koffein, panikattacker, Michael Jacksons begravning, att vara en medelklassmarijuanapundare, Doctor Who, helgfyllor, Downton Abbey, min egen tragiskt förtidiga död och min återkommande oförmåga att få någon att börja använda det smeknamn jag valt åt mig själv: "Puffis". Jag går på sexklubb med Lady Gaga, gråter på Paul McCartneys gitarr, medverkar som gnom hos Richard & Judy, går ombord på TARDIS, sniffar på Sherlock Holmes kuddar på Baker Street 221B, skriver Amy Winehouses dödsruna, samt kommer för sent till premiärministern på Downing Street. Och tiden som blir över -...

2014-06-28

Det är mycket roligare att LYSSNA och TITTA på Caitlin Moran än att läsa hennes bok. Gäspade så mycket till slut att Morantologi fick hamna i högen "böcker jag inte kommer att läsa till sista sidan".

Liza Bolin

2013-07-17

smårolig, lite blandad. så fort hon kommer in på män och kvinnor vill jag kasta boken ifrån mig. sen skriver hon om lady gaga och sherlock och då piper jag förtjust.

2013-06-28

För knappt ett år sedan så läste jag ”Konsten att vara kvinna” av Caitlin Moran, som beskrivs som: ”Ett självbiografiskt, feministiskt manifest”. Jag tyckte mycket, mycket om den boken.

Caitlin Morans andra bok, ”Morantologi” är en bok med ett flertal av hennes krönikor i, både roliga och allvarliga.

Jag tyckte mycket om boken, nästan lika mycket som hennes första bok. Och jag kan verkligen rekommendera båda Caitlin Morans böcker. Mycket allvar och djup i, samtidigt som det är massor med härlig humor i.