Monstret är rädd

Andersson, Kinga

"Monstret är rädd" är en kort berättelse om ett litet monster som försöker överleva i människans värld.

Oliver, 3 år, säger "Dags att springa" till monstret!
Monsterboken var spännande men även lite läskig.
Personalen tyckte böckerna var väl genomtänkta, med fina och pedagogiska bilder samt lagom med text. Det går snabbt att läsa dem och barnen är aktiva hela tiden.

sannareads

2019-12-04

"Små klibbiga fläckar får man också se upp med. Man kan slicka sig loss, men ibland är fläcken äcklig och då sitter man fast länge. Hu!"

"Monstret är rädd" av Kinga Andersson är en gullig och rolig berättelse där vi får följa ett monster som är rädd. Även om jag inte är rätt åldersgrupp för denna boken (och inte har några barn) fick boken mig ändå att skratta, vilket jag ser som något oerhört positivt.

Illustrationerna är minimalistiska & svartvita, men lekfulla och söta. Monstret är verkligen charmigt!

⭐️ "Monstret är rädd" av Kinga Andersson får av mig 5/5 stjärnor.

Tack Kinga Andersson för recensionsexemplaret.

Rolig, fin & pedagogisk!

Jag har läst Monstret är rädd av Kinga Andersson, boken är utgiven av Kingas Lovely 2019. ”I ETT DAMMIGT HÖRN SITTER DET NÅGOT OCH SKAKAR. DET ÄR ETT… ” så börjar Monstret är rädd som ingår i läseboksserien KORT och KUL. Boken är skriven i versaler för barn i åldern 6-9 år som håller på att lära sig att läsa. Även gemener förekommer i boken för att den nyblivna läsaren ska bekanta sig med dem. Varje sida har en fin, rolig eller charmig illustration i svart och vitt. Monstret är rädd Är en KORT och KUL bok som jag tror kan vara till god hjälp för barn som försöker att lära sig läsa. Läs gärna mer om Kinga Anderssons bakgrund till varför hon har skrivit böckerna i serien KORT och KUL här: http://www.kingas-lovely.se/.

Väldigt bra bok för barnet som ska eller håller på att lära sig att läsa. Stor och enkel text och en text med lite humor som överraskar.