Monstret och mnniskorna

Strandberg, Mats

Nr jag tittade i en av kikarna sg jag frst bara lgor som verkade dansa runt i mrkret. Sen sg jag att det var mnniskor som hll i brinnande facklor. Dom hade samlats runt biblioteket. Mnniskornas skrck har spridit sig i stan dr Frank och hans monsterkompisar bor. Rdda stadsbor patrullerar gatorna p jakt efter monster. Tant Alice fr hotbrev dr hon kallas monsterlskare. Bcker om monster frbjuds och biblioteket rensas frn farliga texter. Och mitt i alltihop frsvinner Uvalisa, stans bibliotekarie. Den sista uppgrelsen kryper allt nrmare ... Spnnande bladvndare fr de yngsta slukarna. En berttelse om monster och mnniskor, om att inte passa in och om att hitta sin egen flock. Monstret och mnniskorna r tredje och sista boken i den hyllade serien om Monstret Frank. Sagt om Monstret i natten: "En bde spnnande och vemodig berttelse om att inte passa in och upptcka en...

Balltorpsskolan 4A

2021-11-26

Den hr boken r rolig hftig och spnnande. Det handlar om en pojke som heter Frank han hade ingen vn frutom tant Alice. Mys gruppen r emot monster och de vill tnda eld p deras hem allts biblioteket. Frank sa till hans familj att han var ett monster mitt i branden och sa till Alice att han var ett monster.

Den var spnnande,rolig och bra fr dom gjorde vldigt mnga saker

Denna bok r bra fr att den har bra text och mycket spnnande saker och jag tycker att det r den bsta boken i serien.

Spnnande och superbra precis som de tv frsta bckerna i serien. S bra och fint sprk i alla tre bcker med charmiga, fina och annorlunda illustrationer.

Bra bok