Moderskärlek

Jayne Anne Phillips nya roman är en berättelse om livet ¿ om familj, om vänner, om kärlek och svek, om liv och död. En berättelse fylld av ömhet och erfarenhet.     I centrum finns den trettiofemåriga Kate som väntar och föder sitt första barn och som samtidigt tar hand om och vårdar sin cancersjuka mamma Katherine. Handlingen utspelar sig i nutid under ett år i ett villakvarter i Boston och läsaren får följa Kates dagliga liv med mannen, som är läkare, med den nyfödde sonen, med styvsonen, grannarna, vännerna, barnvakterna, sjukvårdarna och med mamman som i slutet av berättelsen dör.     Insprängda i berättelsen är avsnitt i vilka vi får följa Kate som barn och ung flicka i föräldrarhemmet, samvaron i familjen...

2017-05-01

Jag älskar Gunnel Fred som uppläsare, hon läser så bra! Jag önskar personligen att hon kunde läsa in betydligt fler böcker. Men den här lyckas inte ens hon rädda. Moderskärlek av Jayne Anne Phillips är lång och extremt ointressant och deprimerande.
Definitivt ingenting som jag kan rekommendera!
Betyget blir därför endast en simpel, 1:a!

Katarina Lundström

2012-08-21

Berördes av denna bok, då jag själv förlorat min mamma i lungcancer. För mig var det relationen mellan moder och dotter som berörde.

2010-10-22

En stillastående skildring av en nybliven mamma. Hennes egen mamma är samtidigt döende i cancer.