Mitt rätta jag

Glaser, Pernilla

| 2008

Bitskt och roligt av Pernilla Glaser

2010-07-31

Den började så bra, men sedan tog det bara slut. Hörde inte klart.

Lena Andersson

2010-02-20

Bra bok skriven av en kvinna men ur en mans perspektiv på relationer och hur han hanterar dem (inte alltid så bra, man blir nästan stressad över vad han ska hitta på nästa gång, vilket gör den spännande).

Elisabeth Jönsson

2009-12-09

bra skrivit, rolig & realistisk. personerna i boken kändes trovärdiga. under hela bokens gång, funderade jag på när någon skulle ställa huvudpersonen mot väggen - synd att det inte hände.

Jack Russel

2009-05-23

Detta var inget som tilltalade mig - vilken sumpråtta och skitstövel! Sent ska syndaren vakna, och ensam. Inte särskilt kul läsning, man blir mer förbaskad - väldigt svårt att uppamma någon sympati här...

Ellinor -

2009-05-12

”Mitt rätta jag” är en ganska vanlig roman om en ovanligt misslyckad kille. Det som gör att den faktiskt skiljer sig från liknande böcker i samma genre är att denna är skriven av en kvinna men ur en mans perspektiv. På många sätt lyckas författaren med detta på ett mycket bra sätt, samtidigt som alla stereotypa föreställningar av den manliga 70-talisten dras till sin spets. Jag kan inte låta bli att irriteras över huvudpersonens naivitet och oförmåga att lyckas med något han tar sig för.

Periodvis är boken underhållande, men jag önskar att det hade funnits mer av den varan. Istället får läsaren följa ett oändligt antal dagar som egentligen inte bidrar med så mycket mer än att bekräfta vad vi redan vet om huvudpersonen.