Mitt perfekta liv

Graaf, Magdalena

| 2013

Får man erkänna att det är tråkigt att leka med sina barn? Ja, tydligen. Att läsa Mitt perfekta liv är som att ta en kaffe med sin bästis - personligt, hämningslöst och fruktansvärt roligt. Magdalena Graafs nya bok är fylld av smärtsamt igenkännande läsning om fasadmorsor, bristande sexlust och den tröstlösa kampen mot kråksparkar och manchesterbröst. Men den handlar också om livets små lyckostunder, när man överlevt såväl skilsmässa som hjärnblödning och barnen och den nya kärleken får tillvaron att kännas ljus igen. Mitt perfekta liv är både rolig och allvarlig, tankeväckande och knäpp. Magdalena bjuder bland mycket annat på dråpliga och intressanta erfarenheter om frireligiösa mödrar och moderna familjebildningar, och berättar även om hur man förpestar tillvaron för en busschaufför som försökt döda ens hund. Budskapet är tydligt: Alla ni kvinnor som brottas med dåligt samvete över...

Agnes

2019-03-14

Rolig och underhållande. Dock lite platt..

2014-05-22

Nej. Bara nej.

Maria Strömqvist

2014-02-18

Läste ut den på 2 h, lite för lättläst

Erica S

2013-11-07

Alldeles för mkt bilder.. en bok för en som precis lärt sig läsa..

Sara Eriksson

2013-10-17

Jag skrattade högt flera ggr. Hon bjuder på sig själv på ett härligt och väldigt ärligt sätt, vilket förmodligen kan provocera många. Jag tycker det är underbart :)

Anki Vincent

2013-08-17

Nja, inget mästerverk precis men jag tillhör antagligen inte målgruppen med mina 45 år. Däremot så verkar Magdalena vara en riktig kämpe värd all beundran.

Matilda Krig

2013-08-15

Rolig, träffande och lättläst. Inte massor med innehåll, med tanke på att jag hann läsa klart den på några timmar.

Sabina Wangenfors

2013-08-03

Lite seg, känns som att hon försöker för mycket att vara rolig. Fanns dock många kloka ord så därför får den en trea :)

2013-07-17

En lättsam, charmig, och rolig bok.

Kanske lite väl kort och snabbläst bara.

Men klart helt läsvärd för en stunds underhållning.

My.loved.books

2013-07-13

En Riktigt rolig och uppriktig bok av Magdalena Graaf, men med en gnutta alvar i allt det komiska.

Lotta Larsson

2013-06-18

Trevlig, lätt bok som fick mig att le, skratta och tänka efter lite. Kul underhållning, som dock tog slut alldeles för fort...