Mitt perfekta liv

Dessen, Sarah

| 2011

Vad är egentligen ett perfekt liv? Kan det helt oväntade vara det som visar sig vara det mest perfekta? Macys sommar ligger framför henne, noggrant planerad, precis som hon vill ha det för att inte förlora kontrollen. Hennes kille åker iväg på "brain camp". Själv ska hon jobba i informationsdisken på biblioteket. Men det blir inte som hon tänkt sig: Pojkvännen vill att de ska ta en paus, och plötsligt dyker ett extra sommarjobb upp på cateringfirman Wish, där det jobbar ett gäng galna typer som Macy verkligen gillar. Där finns också Wes - tatuerad, konstnärlig, en kille som säger sanningen och som är den där sorten som vänder upp och ner på ens liv. Han är precis allt det Macy inte vill ha, men ändå känner hon sig så bekväm med honom, och lyckligare än på länge. Kan det helt oväntade vara det som är helt rätt?

Martina Söderblom

2012-08-30

Ok bok...

Michaela Schuller

2012-07-13

Härlig sommarläsning! Blev glad av den trots alla klichéer men det gav jag tusan i för den var underbar :).

Rebecka Angelin

2011-12-16

Mitt perfekta liv.

Detta är en bok om hur ett dödsfall hos en nära kan förändra hela ens liv, kan förändra förhållande till övriga familjemedlemar, räddslan om att prata om personen och hur man försöker anpassa sitt liv till hur andra tycker och vill, men i detta fallet är Macy inte lycklig alls. Hon hittar en väg, sin egen väg tillsammans med hennes nya vänner på hennes nya jobb och hon förändras och börjar leva sitt liv. En fin berättelse och när hon pratar om sin pappa som dog mitt framför hennes ögon så kom där några tårar och när hon känner att hon är trygg och tycker om att vara i en killes närhet vet vi att det är kärlek och att hon är på rätt väg. Man kan störa sig på Macy att hon inte vågar sätta sig emot sin mamma och att hennes mammas beslut som hon bara rättar sig efter och inte kämpare emot fast hon vet att hennes mamma har fel. Man vet om att Wes är en bra kille med ett mörkt förfluttet, man tycker om honom och han är så nära perfekt man kan bli. Man tycker även om hennes andra nya vänner, alla har något som får en att fasta för just dem och man vill inte att hon ska släppa dem hur stort trycket än är från hennes mamma och hennes ”pojkvän”, man blir arg och ledsen när hon bara accepterar att hon blir förbjuden för att göra saker. En bok jag tyckte mycket om och finns egentligen bara en nackdel med denna form av böcker. Den tar slut för fort även om den är över 400 sidor lång så blir den inte långtråkig och den innehåller både kärlek, vänskap och sorg. en bok jag kommer kunna läsa om!

Sofies bokblogg

2011-08-21

En riktigt härlig feel-good-bok! Det klyschiga, förutsägbara, blandas med djupa funderingar, och det blir en bra blandning!

Karin Söder

2011-08-11

En härligt, mysig liten bok som - tack och lov - inte var så chic lit som omslaget varnade!

Johanna Lundin

2011-06-19

Hon gör det igen Dessen.

Jenny

2011-01-28

Supermysig!

Sofia Buhr

2010-12-08

Jag gillade verkligen den här boken. Bestälde den just från bokia.se för att ge till min syster i julklapp. Hon gillar böcker som handlar mycket om relationer.

Frida Niss

2009-06-14