Mitt nya jag

Kinsella, Sophie

| 2009

Tänk om du vaknade en morgon och hela ditt liv var perfekt... En snygg man, ett fantastiskt hus, ett chefsjobb, en snygg och vältränad kropp och dyra designerkläder. Hur kunde hon få allt detta utan att komma ihåg vad som hände? När Lexi vaknar upp en morgon befinner hon sig på sjukhus efter en bilolycka. Hon tror att året är 2004 och att hon är 25 år gammal med sneda tänder och ett katastrofalt kärleksliv. Men, egentligen är det år 2007 och hon är 28 år. Hennes tänder är raka, hon är chef på avdelningen hon tidigare arbetade på - och hon är gift. Med en snygg miljonär. Vad har hon gjort för att få alla sina drömmar uppfyllda? Hon tror inte att det är sant, särskilt inte när hon får se sitt vackra hem. Men när hon lär sig mer om sitt nya, perfekta, liv upptäcker hon mindre smickrande saker om sig själv. Som att alla hennes tidigare vänner hatar henne och att en rival vill åt hennes jobb....

Mycket underhållande!

sannareads

2019-02-23

Truth to be told I didn't have any high expectations for this book, I bought it at a secondhand shop and hoped that it would be good enough to read. But "Remember Me?" was so interesting from page one that I haven't been able to put it down. If you haven't read it you have to!

Anna Hedenstedt

2018-02-28

Förutsägbar förstås, men precis vad min hjärna och hjärta behövde!

Gunilla Jönsson

2017-07-05

Lättsam och underhållande.

Angelika N.

2017-06-27

Gillar den väldigt mycket! Lättläst, ger en härlig känsla. Blir aldrig långtråkig

Terese Johansson

2017-02-23

Detta är nog Kinsella bästa bok enligt mig. Den var lite småspännande ända till slutet.

Matilda Norberg

2016-09-24

Feelgood rakt igenom!

Typ bästa chiclittboken jag läst. Ville bara läsa läsa läsa läsa. Hade önskat fler böcker om Lexi, men det kommer nog inga sådana...

Linn van Keppel

2013-06-23

Vilken underbar bok! Jag skrattade på var och varannan sida och mina medresenärer på bussen måste ha trott att jag var galen!

2013-01-12

Inte alls så bra som jag hade hoppats! Tycker den känns oengagerad och som en enda kliché. Hade ganska höga förväntningar, det kändes som att den hade kunnat bli rolig men istället kändes allt segt och inte ett dugg trovärdigt. 2- är betyget och då känner jag mig ganska generös!

Jessica Appelqvist

2012-11-05

Rolig och lättläst

jessica hardiman

2012-09-04

Skrattade redan på första sidan. En riktigt underhållande bok!

Nathalie Nilsson

2012-08-23

Rolig bok som får en att tänka på sitt eget liv lite då och då!

2012-05-04

Kul och engagerande!

2012-04-22

Spännande intrig. Feelgood.

2012-04-22

Fyndi

Jaqueline Ekström

2012-01-27

Jag tycker att detta är en jätte bra bok även om det e en vuxen bok. Så e det den bästa boken 4-ever.

Jaqueline Ekström

2012-01-03

Jag älskar den här boken den är bara såå bra jag rekommenderardenna bok verkligen

Rebecka Angelin

2011-12-28

Detta är en historia som fick mig att skratta så tårarna kom fram. Den kunde kännas lite långtråkig ibland och de kändes som svaren aldrig skulle komma men så hände något komiskt i berättelsen och intresset fortsatte, de var dessa ögonblicken av hysterisk skratt som fick mig att läsa sida efter sida. Hela boken är inte komisk men de finns delar som är. Det måste sätt rätt sjukt ut när jag satt och skrattade högt för mig själv. Jag var så inställd på den perfekta mannen hon fått att ju längre in i boken jag kom ju mer besviken blev jag på saker hon upptäckte, men efter hand klarnar allt och mannen jag tyckte så mycket om i början var bara så fel mot slutet. De som verkar så rätt i början behöver inte vara de rätta eller tvärt om. En typiskt tjejbok kanske

Josefin Zimmergren

2011-07-26

En stark trea får denna bok. Den tog ett par dagar att läsa för jag ville suga lite på chick lit-karamellen. Det lite stereotypa slutet gör att den sjunker något men annars tyckte jag att det var en underbar sommarläsning.

Jonna

2011-03-31

Lika underhållande som de övriga böckerna, ser fram emot nästa :D

Elisabeth E

2010-08-17

Helt okej. Inte lika bra som de andra böckerna, tyvärr.

Caroline J

2010-07-04

jag gillar den! gammal story iofs, men fortfarande det där feel good som man behöver ibland. den bästa av kinsella faktiskt. :)

Maria Larsson

2010-06-16

Minnesförlust är ofta ett lyckat koncept att bygga en intrig på i komedier. I "Mitt nya jag" av Sophie Kinsella möter vi Lexi som vaknar upp efter en bilolycka och inte minns en enda sekund av vad som har hänt de senaste tre åren. Hon har inte bara fått en läcker frisyr och snygg tandrad utan även en gräsligt rik make. Dessvärre verkar det som om hon även genomgått en personlighetsförändring.

Helt ärligt ska jag säga att jag på vissa ställen i boken skrattar högt. Kinsellas humor är träffsäker, intrigen hysterisk och underhållningen konstant. Som ett litet lyckopiller i bokform.
Den är inte på något sätt djup eller krånglig - bara ljuvligt behaglig att läsa.

Rekommenderas att läsas när man som mest behöver sig ett gott skratt.

Maria Larsson

2010-06-16

En stark tvåa. Den är hysteriskt rolig på sina ställen, oerhört lättläst och underhållande.

Karin Karlsson

2009-07-10

Sophie Kinsella har ännu en gång lyckats skriva en riktigt underhållande bok.

Elin Pålsson

2009-06-17