Mitt magiska finger

Dahl, Roald

| 1994

Tänk att kunna sätta stopp för fasansfulla grymheter! Flickan i den här boken kunde faktiskt ändra på hemska och grymma saker. Hon bara pekade på dem med sitt magiska pekfinger så spratt det iväg en blixt som rättade till allting på ett ack, så grymt men ack, så rättvist sätt... I Roald Dahls värld är rättvisan skoningslös. De människor som iskallt skjuter änder får här sitt straff och förvandlas själva till villebråd, jagade av ursinniga änder beväpnade med gevär! Denna klassiska berättelse om ljuv hämnd kommer nu för första gången ut med Quentin Blakes illustrationer. Roald Dahl och Quentin Blake är ett av barnlitteraturens mest säregna radarpar. Dahls fantasi och Blakes geniala illustrationer ? en oslagbar kombination! Översättning av Meta Ottosson

janne lindh

2018-10-20

En riktigt trevlig historia, men Quentin Blakes teckningar är bäst.

Miriam T

2011-08-17

[...] "Tror att detta kan vara Roalds sämsta ”verk”. Så läs den INTE ni blir bara besvikna." [...]

Läs recensionen på min blogg:

Miriam T

2011-08-17

Läs recensionen på min blogg:

Annaclara Johansson

2011-02-17

Ite lika bra som första boken i serien lite sår att komma in i

Karin Löfstrand

2010-06-22

100620: Inte alls samma roliga berättelse som Kalle och Chokladfabriken utan ger mer en känsla av att vara en dålig uppföljare.

Maria Nordström

2010-03-02

Nästan lika bra som Kalle och chokladfabriken. En helt skruvad handling. Roald Dahl är min idol.