Mitt liv som scengångare

Skifs, Björn

Björn Skifs är en av Sveriges absolut största underhållare. Han har gjort en fantastisk karriär i och utanför Sverige som sångare och blivit folkkär här hemma som programledare, skådespelare och showartist. Han har en av vårt lands mest beundrade sångröster.Nu berättar han hela historien om sin makalösa karriär. Från barndomen i Vansbro till tiden som popstjärna i Slam Creepers på 1960-talet, bildandet av rockbandet Blåblus och det internationella genombrottet med USA-ettan "Hooked on a feeling" 1974. Från SVT:s julkalender ?Julius Julskötare? 1978 till de dubbla vinsterna i Melodifestivalen. Från succéshowerna på Hamburger Börs och musikalen SPÖK! på Maximteatern i början av 1980-talet till filmsuccéerna med Strul och Drömkåken. Från "Nöjesmassakern" till "Kryzz". Från BadRock till 2000-talets utsålda arenaturnéer.Björn Skifs berättar också öppenhjärtigt och gripande om...

Maria Jacobsson

2023-01-26

Den sympatiske artisten Björn Skifs har skrivit sin självbiografi. Och berättelsen blir sympatisk med lite krydda av humor. Den är lättläst, men jag saknar skandalerna. Hur kan någon genom ett helt liv aldrig ens tänka en ond tanke? Och förhållandet med frugan verkar helt igenom älskvärt och bekymmersfritt, både privat och arbetsmässigt. Känns kanske inte helt trovärdigt. Men en underhållande och lättläst biografi har han iallafall fått ihop.

P Galore

2021-09-21

Fyndig titel på underhållande och charmig bok. Spännande läsa om en folkkär artist.

2021-02-13

Fin och fascinerande! En ren underhållning att lyssna på, då uppläsare var Björn Skifs själv.

En musikalisk historieskildring, jisses vilken stjärna Björn Skifs är och har varit! Ändå en sån ödmjukhet.

Härligt att både få le, skratta högt, bli påmind om fantastisk musik, begåvade musiker och bli tårögt berörd! Det är även en fin skildring av vänskap och kärlek.

(Lite märkligt att jag i ett kapitel fick flera, personliga iakttagelser, mycket tydligt bekräftade avseende ”en yngre och en äldre aktör”. )

Rekommenderar varmt denna bok! 5 av 5 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Tack Björn Skifs❣️

PS Plus- och minuskassarna, bär jag med mig och det där med antalet personer som åkte i Katarinahissen... 😂

2020-12-15

Betyg: 3,5 av 5.