Mitt (inte så) perfekta liv

Enligt Instagram lever Kate Brenner verkligen det perfekta livet, med en våning i London, en glamourös karriär i PR-branschen och dagliga äventyr. Fast det är inte riktigt sanningen I verkligheten hyr Kate Brenner ett pyttelitet rum utan plats för kläder, pendlar långväga till sitt otacksamma assistentjobb och livet hon visar upp på sociala medier är inte hennes eget. Men det kan ju bli, någon gång. Eller? En dag händer det värsta tänkbara: Demeter, Katies omåttligt lyckade chef, ger henne sparken. Katie tvingas lämna London och återvända till sina föräldrars gård på landsbygden. Väl där bestämmer hon sig för att börja om på nytt och använda sitt PR-sinne till att hjälpa föräldrarna förvandla gården till en lyxcamping för stressade stadsbor. Idén blir en succé, affärerna går strålande och Katie börjar faktiskt trivas med livet igen fram till den dag då en oväntad gäst checkar in: hennes...

Sarah

2019-02-01

Rolig, lättläst och bra bok. Härlig feelgood som jag gissar blir en film en dag

2018-07-16

Trevlig feelgood bok som hade de flesta ingredienser man önskar i genren. Nästan lite väl lång dock, tycker den blev lite utdragen nästan.

Terese Johansson

2018-07-10

Bättre än jag hade väntat mig och trots att vissa saker kanske var lite förutsägbara så var boken läsvärd och en av Kinsellas bästa.

Filippa Strömberg

2017-11-23

Skrattade stundtals hysteriskt till denna bok. underbart

2017-07-11

Humor! Och mitt i prick i dagens samhälle om likes och hur livet upplevs av andra respektive en själv. En bok att le åt och må bra av.

2017-06-21

Jag tror att det här är den nittonde boken som jag läser av Sophie Kinsella. Har nog läst alla hennes böcker som finns översatta till svenska.

Åtta av böckerna är i Shopaholic-serien, och elva av böckerna är helt fristående böcker. Jag har tyckt om alla hennes böcker, men jag tycker att dom fristående böckerna är något bättre än Shopaholic-serien. Här är en länk till min recension av den föregående boken som jag läste, En shopaholic i Las Vegas, och i det inlägget finns det även länkar till tidigare böcker.

Den här boken, författarens senaste bok, Mitt (inte så) perfekta liv, är en helt fristående bok. Och precis som hennes tidigare böcker så är boken lättsam, smårolig, snabbläst, och en riktigt bra och underhållande feelgood-bok.

Rekommenderas absolut om man tycker om den här genren.