Mitt hjärta är ditt

Jansson, Anna

Vems är tältet på Norderstrand? Från sitt fönster ser ett medelålders par en man sätta upp ett tält nära vattnet. Han kommer dit ofta, varje gång med en ny kvinna vid sin sida. Är de där frivilligt? Maria Wern har fullt upp med ett försvinnande. Hjärtsjuka Cecilia har varit borta i flera dagar utan sin medicin att hitta henne är en kamp mot klockan. Tyvärr ökar listan på misstänkta ju fler de förhör. Marias kollega Per Arvidsson har drabbats av en tragedi. Hans sexåriga dotter Wilma är svårt sjuk. Om hon inte får ett nytt hjärta kommer hon inte att överleva. Det får Arvidssons exfru att överväga andra och olagliga sätt att hålla sin dotter vid liv. Trådarna knyts överraskande samman och Maria Wern inser att den hon letar efter hela tiden befinner sig ett steg före. Kommer hon att ta reda på sanningen innan det är försent? Anna Jansson binder ihop det bästa av gotländsk miljö...

A H

2022-02-10

Rebecka Nyman

2020-02-15

Jag älskar böckerna om Maria Wern, men måste nog säga att jag blev lite besviken på denna. Den var bra och så vidare, men jag brukar läsa hennes böcker med andan i halsen av spänning och vill komma till slutet fortast möjligt för att se vad som händer och hur allt hänger ihop samt om jag har tänkt ut rätt och kopplat rätt. Jag hade inte samma känsla av det när jag läste denna. Någon twist men det jag gillar med hennes böcker är alla möjliga twistar hitåt och ditåt och kopplingar mellan i princip alla i boken. Kopplingarna mellan personerna får hon till men inte på samma klockrena sätt. Jag tycker också att det händer för lite i fallet och för mycket i privatlivet. Jag gillar när det är en bra balans där. Med det sagt, en helt okej bok men jämförelsevis sämre än hennes andra därför det lite "sämre" betyget och jag längtar till nästa!

Anne Hansson

2020-01-11

Ännu en gripande bok av författaren, kanske lite trög i början men sen tar det fart och man grips med i handlingen. Känns ju ganska aktuellt i dagens läge.

2019-12-09

Maria Wern är både bra och trevlig - som TV-serie... Men denna bok känns helt oengagerande. Ganska pladdrig och med ett helt osannolikt scenario som inte gör handlingen trovärdig. Här slöläser man bara för att komma till slutet.

Mycket bra!

Eva Möller

2019-07-14

Maria Wern löser nya brott. Denna gång försvinner det en hjärtsjuk flicka som har diabetes. Klockan tickar och det är bråttom. Hur länge kan hon klara sig utan insulin eller har hon med sig det. Frågorna är många och de misstänktas skara ökar. Detta är deckare där du redan från början vet vad du får och Anna Jansson legerar även denna gång. Härlig sommarläsning. Betyg 3

Helena Rasmusson

2019-05-19

Gillar böckerna om Maria Wern! Denna var en av de bättre! Boken handlar om ett ämne som väcker frågor & tankar! Spännande & lättläst!

Spännande, fängslande & gripande!

Tyckte denna bok var bra 🤗💚📚👍

2019-04-02

”Mitt hjärta är ditt” av #annajansson är en nervkittlande bladvändare! Boken väcker frågor hos mig om vad som är rätt och fel. Är det rätt att göra vad som helst för att rädda sitt barn? Även om det är olagligt eller kontroversiellt? Som mamma till två ❤️ kan jag förstå varför och funderar själv på hur jag skulle göra om jag var i samma situation?

Boken är grymt spännande och det kryper i kroppen på mig under läsningen. Jag vill veta hur det går, men jag vill inte att boken ska ta slut.

#mitthjärtaärditt är en av de bästa böckerna om poliserna Maria Wern och Per Arvidsson! Anna Jansson är en otroligt bra författare, jag bugar och bockar! Imponerande! Läs!!!

Elisabeth Svensson

2019-03-29

Som alltid sträckläser jag böckerna om Maria Wern. Vet inte varför men fick hela boken igenom en känsla av att jag läst den tidigare.

2019-03-18

Det är såklart lite extra roligt att träffa alla gamla kända karaktärer i bok nummer 20. Det känns som att man känner dem rätt bra vid det här laget. Boken är aktuell och blandar in en del etik och moral, väcker frågor och hur långt är man egentligen beredd att gå för att hjälpa sitt eget barn. Lättläst.