Mitt hjrta

Jeansson, Sten

Nr Birgitta en vrdag vandrar ivg i bara tofflorna, trots att det rbltt ute, stlls hela tillvaron p nda. Fr bde henne och hennesfamilj. Hon vet inte varfr hon gick ut och frvirringen hos henneblir upptakten till en lng kamp som frs p flera plan.Det visar sig s smningom att Birgitta drabbats av en allvarlighjrntumr. Hennes make Sten bestmmer sig genast fr attgra allt som str i hans makt fr att Birgitta ska f s bra vrdsom mjligt. Men det han tagit fr givet visar sig inte alls varasjlvklart. Varken vrd eller hjlp r en sjlvklarhet. Tvrt om.ppet, rligt och autentiskt berttar Sten Jeansson om den svratiden d sjukdomen stod i centrum fr allt och hur bde hansoch hans hustrus liv beskars nr den krvde all deras tid, kraftoch energi.Mitt hjrta r en bok om kampen mot bde cancern och svllandsting som kommun. Men allra mest r det en berttelse omdjup krlek....

En fantastisk och gripande bok som r omjlig att lgga ifrn sig. Rekommenderas varmt fr den som vill knna gldje, sorg, frustration, ilska, smrta och inte minst krlek under lsningens gng. Riktigt bra, vlskriven och viktig!

Birgitta drabbas av en allvarlig hjrntumr. Hennes make Sten bestmmer sig direkt fr att gra allt som str i hans makt fr att Birgitta ska f s bra vrd som mjligt.
Birgitta och hela familjen runt henne och d frmst maken Sten, fr en stor kamp mot sjukdom under fler r. Det gr inte ens att frestlla sig hur fruktansvrt jobbigt det mste vara att f ett besked om en allvarlig hjrntumr. Ett besked som gr att hela livet frndras och raseras. Tycker Sten r modig som vgar dela med sig av deras liv och kamp. En stor kamp r det, inte bara mot sjukdomen utan ven mot att f rtt behandling, ersttning frn Frskringskassan och hjlp av kommunen. Det r fruktansvrt sdant dligt bemtande de fr bde frn handlggare p F-kassan, men ven av flera andra personer. Man tror inte att det ska vara s i Sverige, men man behver vara frisk fr att orka kriga vilket inte gr nr man r sjuk. Sten str fr det stora krigandet hr i sin vilja att hjlpa Birgitta. Det r en sorglig, rlig, krleksfull berttelse som berr nda in p djupet!