Mitt hjrta gr p

Holst, Christoffer

| 2015

Det r nyr i Stockholm och den 22-riga konditorn Chavve r antagligen den ensammaste romantikern p hela Sdermalm. Efter tre r i storstaden har han fortfarande inte lrt knna ngon och varje kvll slutar i ensamhet med stora bakverk framfr filmen Titanic. P andra sidan vattnet bor Pontus kvar i pojkrummet hos sin brokiga familj. Skdisdrmmarna har bleknat, tillsammans med allt det dr andra som skulle bli framtiden, och har ersatts med hypokondri och tvngstankar. Nr en dejtingapp kopplar samman killarna blir de snabbt en del av varandras liv, och Chavve verkar ntligen ha hittat det han skt efter s lnge. Men Pontus liv kraschar, och allt som blev s bra r pltsligt borta. Fast Chavve tnker inte ge upp s ltt. Och han har en plan. Mitt hjrta gr p r en romantisk komedi om ensamhet, frhoppningar och den totala maktlsheten i att vara kr. En rolig men rrande...

Bokslukerskan 93

2019-02-12

Blev tipsad om boken av en homosexuell vn. Jag kan se hur den tilltalar honom. En mysig story! Men ingen wow-faktor

2018-06-10

Lttlyssnad, vlskriven, engagerande med en blandning av lttsamhet och allvar. Om ung krlek mellan tv gay killar. Jag lser grna fler bcker av frfattaren!

2017-06-28

Den hr boken hrde jag s mycket gott om fr ett par r sedan och nr den dk upp p e-boksrean frra vren kunde jag helt enkelt inte st emot. Hur nyfiken jag varit p den frstr man kanske om jag sger att den har legat olst i drygt ett r. Genomsnittet ligger nog uppt tre... Ls mer p min blogg

Nina Gustafsson

2016-10-13

Smst historia om Pontus och Chavves rdslor och mod. De ker knslomssig berg och dalbana i jakten p sig sjlva och p krleken.

Underbar bok! Rolig, varm och med beskrivningar av hur det r att vara kr, s p pricken att jag faktiskt mindes hur det kndes, och lika exakta beskrivningar av hur det knns nr frhllandet inte fungerar, s att jag s vl minns varfr jag glmt knslan av att bli kr. Och nd - med s mycket ungdomligt hopp att jag lgger igen denna lttlsta bok med ett leende bde inombords och p mina lppar.

2015-09-12

Betyg: 4,5 av 5.

Den hr boken tyckte jag mycket om, som r en krleksberttelse mellan tv unga mn.

Boken r finstmt skriven, men ocks med en hrlig humor i sig.

Lttlst med ett sknt lsflyt. Snabblst. Trovrdiga karaktrer i hrliga Stockholmsmiljer.

En riktigt fin krlekshistoria mellan tv unga killar. Rrande och gripande. Men ocks med en underbar humor i sig. Lite som en djupare feelgoodbok.

Rekommenderar absolut boken. Och jag ser fram emot att lsa flera bcker av denna debuterande frfattare.