Mitt hemliga liv

Fagerlund, Jenny

Hur väl känner vi våra närmaste? När Moas farmor går bort visar det sig att Moa har fått ärva hennes lägenhet på Södermalm i Stockholm. Inte nog med det, ansvaret för farmoderns kungspudel Iris har också landat på hennes axlar. Lägenheten är sliten och fylld med gamla möbler och den sörjande hunden vill inte äta. Moas första tanke är att sälja lägenheten och ge Iris ett nytt hem. Men det som börjar som ett bekymmer blir snart hennes hemliga tillflykt. Sakta går det upp för Moa att det liv hon lever med pojkvännen Ruben egentligen går ut på att anpassa sig efter honom. I lägenheten börjar hon bygga upp ett eget liv, det liv hon egentligen vill leva, långt från andras krav. Samtidigt dyker det upp brev och ledtrådar som visar en helt annan bild av farmodern än den Moa känt till. Snart inser hon att hon inte är den enda med hemligheter. Mitt hemliga liv är en varm och fängslande berättelse...

Fredrik Davidson

2023-06-07

Jag kunde knappt lägga ifrån mig den. Det händer väldigt sällan.

2022-07-31

En stark trea i sin genre, det som hade kunnat leda till ett något högre betyg är om den ändå varit lite mindre förutsägbar men jag tror att det är riktigt svårt att få till.

Jannice Dybedahl

2022-07-22

En lättläst bok och en fin historia.

sannareads

2021-09-17

Skrev dessvärre aldrig någon recension av denna boken, men minns den som oerhört välskriven (vilket Jenny Fagerlunds böcker alltid är) med en relaterbar huvudkaraktär och en välbyggd story.

Älskade den och ser fram emot att läsa mer av Fagerlund!

Mysig bok.

Jag har läst "Mitt hemliga liv" av Jenny Fagerlund.📚
Det är den första av Jennys böcker som jag läser och det kommer att bli flera böcker som jag läser av henne.😍
~
Jag gillade verkligen boken och plöjde den snabbt. Jag kunde känna igen mig i vissa karaktärer och blev även arg på en del i dem.
~
Boken var en lättsam karamell men ändå med ett visst djup och ett budskap att verkligen våga lyssna på vad man innerst inne själv vill med sitt liv.
Den rekommenderas varmt.❤
~
#mitthemligaliv #jennyfagerlund #norstedts #boktips #läsning #lästips #bokrecension #recension #feelgoodläsning #feelgood #läsningsmittar

Fantastisk, varm och underhållande!

2020-11-20

Förvånansvärt bra för denna genre! 3,5 i betyg

I boken får vi träffa Moa som får ärva en lägenhet på Södermalm efter sin farmor och även hennes hund Iris. Moas första tanke är att sälja lägenheten då den är sliten och full av gamla möbler och pengarna ska användas för ett inköp av en nylägehnet tillsammans med sin pojkvän Ruben. Moa flyttar in i farmors lägenhet för att renovera den och ta hand om hunden då Ruben inte vill ha någon hund som skitar ner i deras gemensamma hem. Efterhand börjar Moa börjar trivas i lägenheten och samtidigt dyker det upp brev från farmor med olika ledtrådar och tips.

Jag har läst alla Jenny tidigare böcker och för mig är hon en favorit när det gäller att skriva feelgood bäcker och denna bok är inget undantag - WOW! Hon gör det igen, skriver och levererar en fullpoängare. Jag gillar Jennys sätt att skriva, välskrivet, lättläst, bra flyt och driv framåt och hur hon får mig att dras med in i boken och glömma allt annat runt omkring. Väldigt bra karaktär- och miljöbeskrivningar - jag får upp inre bilder och lär känna karaktärerna på ett mer personligt sätt.
Vill man ha en mysig och varm feelgood med inslag av kärlek, sorg, hemligheter, olika relationer och få en sån där varm känsla i kroppen när man slår igen boken - Läs då denna bok!

Eva Pettersson

2020-10-06

Med Jenny Fagerlund vet man alltid vad man har att vänta sig - en mysig läsupplevelse som lämnar en varm inombords. Man blir aldrig besviken på hennes böcker. Denna bok tyckte jag dessutom hade lite mer djup än tidigare böcker, vilket är ett plus.

Pia Gummesson

2020-09-30

En varm och mysig feelgood pärla som jag är glad att fått läsa.Tycker mycket om denna bok,som smälter som smör i mitt feelgood hjärta❤

2020-09-29

Jag älskade den här boken! Jenny har en förmåga att skriva så fängslade och med värme att det inte går att lägga undan boken när man väl börjat läsa. Underbara karaktärer och miljöer som beskrivs på ett väldigt målande sätt vilket gör att det känns som om det är mina vänner det handlar om.

Jag fattar tycke för Moa, och att få se henne utvecklas under berättelsens gång. Hur hon blir starkare i att stå upp för sig själv och det hon vill. Men jag fattar även tycke för de äldre karaktärerna i boken och vänskapen över generationer. Att boken dessutom pendlar mellan nutid och dåtid stärker historien och läsningen.

”Mitt hemliga liv“ är en gripande och varm berättelse med ett djup och allvar som tilltalar och berör mig. Det är en berättelse om hemligheter som påverkar oss mer än vad vi tror. Det här är feelgood när det är som bäst.