Mit liv som hund

Jönsson, Reidar

| 1994

Flag from da

Dybt tragisk og samtidlig humoristisk og livsbekræftende roman om lille Ingmar Johanssons umulige barndom og om kunsten at blive voksen.

Jan Svensson

2016-02-15

Inte alls lika bra som Mitt livs som hund. Ganska seg att ta sig igenom. Lite för mycket skrönor som saknar charmen I berättandet från Mitt liv ...

Jan Svensson

2016-01-31

Trevlig läsning, men lite svårt eftersom jag minns filmen lite för tydligt. Under läsningen så väntar jag på episoder från filmen. Uppskattar sista delen av boken mest, eftersom den inte var med I filmen. Men väldigt läsvärd bok som helhet.

Mylar .

2015-08-06

Lögnaktiga historier om otroliga händelser kan bli mycket underhållande. Särskilt när de vävs in i en större berättelse som är underhållande i sig. Lite snurrigt är det, så det är svårt att läsa slöfokuserat, men den hade nog gjort sig bra på film om den kommit ut i samma veva som Big Fish.

Jesper Svensson

2015-04-08

Otroligt skickligt skriven. Djupa karaktärer, fin tragikomik, djup och värme och enormt skicklig författare. Rekommenderas. Till alla.

Jesper Svensson

2015-02-07

Lysande!

Emma Karlsson

2011-08-17

Jag älskar, älskar, älskar den här boken. Den är så hjärtknipande. Så fin. Enda möjliga negativa är att det är lite pinsamt att gråta på tunnelbanan när man läser den.

2009-11-25

Tyckte mycket om både boken och filmen!