MISTRESS OF THE ART OF DEATH

Franklin, Ariana

| 2007

In Cambridge a child has been hideously murdered and other children have disappeared. A renowned investigator, Simon of Naples, is recruited and he arrives with an Arab and a female doctor, Adelia Aguilar. What's more, her speciality is the study of corpses; she is, in fact, a mistress of the art of death.

Bokdjungeln

2020-03-31

Jag hade svårt att komma in i boken. Den är absolut välskriven, men den kändes rörig i början. Det är också lite för långa kapitel för mig. Den kändes långdragen till en början, men när jag hade läst ungefär hälften hände något. Då blev boken spännande och jag vill inte sluta läsa innan jag fått veta vem mördaren är. Sen var boken plötsligt slut. Så den började svagt men växte sig stark.

Magdalena Hanell

2016-04-02

Ett spännande mordmysterium, absolut. Jag ville gärna veta hur det skulle gå och jag gillade språket. Men boken känns väldigt tjejig och sånt har jag svårt för. Kan inte en bok bara få vara en bok? Måste den skräddarsys till det författaren tror att ett visst kön vill ha? Sen var den väldigt utdragen. Samma handling har kunnat utspela sig på hälften så många sidor. Men en trea ger jag för själva mysteriet iaf.

Iris Eriksson

2013-10-11

Denna bok var.. den var bra. Men den var lite långsam i början och det tog ett tag för mig att läsa tills det faktiskt började hända saker. Men när jag väl kom in i den så var den bra, definitivt. Jag blev väl visserligen lite irriterad över hur kungen bara ansåg sig ha rätten att tvinga henne att stanna, men så måste jag väl komma ihåg att det hade han, då i alla fall. Och sen så hade hon väl inte jätte mycket emot det när hon kunde stanna hos Picot ;)