Misterioso

Dahl, Arne

| 2006

2021-05-06

Dahl är alltid en härlig läsning med bra intriger kombinerat med en skön humor. Stark 2:a

2019-08-25

Ett litet mästerverk både intrigmässigt och språkligt. Det är en fröjd att följa Dahls lite torrhumoristiska vändningar mitt i allt elände.Och intrigen går inte av för hackor! Gediget polisarbete leder fram till att allt får sin förklaring.

Ellinor Karlberg

2014-08-11

Gillar den verkligen

Gunnel Lindström

2013-10-22

Hade nog för stora förväntningar på denna deckare som aldrig lyfte.

2013-07-17

Trots att jag tycker att jag läser så otroligt många svenska kriminalromaner, så finns det ändå alltid några som man missar.

Arne Dahl har jag aldrig läst något av. Men jag har sett filmatiseringen av några av hans första böcker, och dom tyckte jag var mycket bra.

Nu har jag läste ”Misterioso”, som är den första av elva böcker om A-gruppen.

Och jag tyckte mycket om boken, så jag ska nog läsa fler böcker i serien.

Maria Hjelm

2013-01-28

Nja... Även om jag fortsatte läsa för att få veta upplösningen så gillade jag inte riktigt storyn. Lite tunn, lite rörig. Men jag ska ge bok nr 2 en chans ändå. Jag kanske har missat tjusningen med denne författare och ger honom en ny chans.

Erika Rönngård

2012-08-05

Skeptisk till en början, men oj vad den växer! Mycket nyfiken på resterande böcker i serien.

Denna deckare var bra tycker jag men lite seg emellanåt.
Vi får väl se hur tv-serien är när den sänds här under jultiden 2011 =)

Karin Löfstrand

2010-08-23

100823: Velar lite mellan en två och en trea. Jag blev inte riktigt gripen av denna "deckar-serie", det var lite för rörigt för min smak. Maken säger att tvåan är bättre...

2010-08-07

Läste Efterskalv för några år sedan och blev förtjust. Tänkte nu läsa hela serien från början, om än inte i en följd. Den här boken var bra, men jag hade lite svårt för karaktärerna. Är de inte lite stereotypa? Språket var lätt och snabbt, inte sida upp och sida ner med långrandiga beskrivningar, även om karaktärernas själsliv ibland skildras lite väl ingående. Spännande var den i alla fall och jag ser fram emot resten av serien.

Mia Dahlstrand

2010-07-07

2010-07-07
Andra gången jag läser boken. (Första gången var 2002). Den här gången läser jag böckerna i rätt ordning. :-) Jag älskar figurerna i dessa stockholmsdeckare. Ser med förtjustning fram emot filmen och är oerhört nyfiken på castingen.

Eva Holm

2009-11-23

Det tog ett tag innan jag kom in i boken ordentligt.
När jag väl gjorde det var jag fast.
Riktigt fast och läste hela serien.
En ren njutning.