Misstänkt

Är det möjligt att Angela som är världens bästa lärare snattar? Vad ska Mia och Miriam egentligen tro? Och vad ska de göra om det är så? Mia och Miriam är kusiner och bästa kompisar. När Mia kommer och hälsar på får hon hänga med Miriam till skolan i några dagar och där träffar hon Angela som är Miriams favoritlärare. När Mia misstänker att Angela är en snattare blir Miriam förbannad. Inte kan väl en lärare stjäla? Men varför skulle Mia säga något sådant om det inte var sant? Mia och Miriam börjar undersöka saken och får brottas med flera olika svåra känslor och frågeställningar. Kan en jättebra lärare vara snattare? Kan man göra något riktigt dumt och ändå vara världsbäst?

2020-02-10

Mia och Miriam är kusiner och bästa vänner. När Mia kommer och hälsar på så får hon följa med till Miriams skola och hälsa på. Där träffar de Miriams lärare Angela, som är världens bästa lärare.
Men Mia känner igen Angela, hon misstänker att Angela är en snattare. Miriam blir arg, inte kan väl hennes lärare snatta?

Mia och Miriam börjar undersöka saken och får brottas med flera svåra känslor och frågeställningar. Kan Miriams favoritlärare vara en tjuv och ändå vara världens bästa?

Det här är en jättebra högläsningsbok för det finns mycket man kan diskutera och fundera över. Boken är lätt att läsa och den är spännande. Jag tycker att illustrationerna fångar känslan i boken och de passar jättebra till tecken.

villa-freja.se

2020-02-06

En spännande kapitelbok i kortare format och illustrerad, vilket gör att den passar de lite yngre läsarna. 6-9 år. Berättelsen rymmer många tankeväckande händelser.

villa-freja.se

2020-02-06