Missä kuljimme kerran

Westö, Kjell

| 2006

Flag from fi

Kaunis lahjakirja ja vilpitön rakkaudentunnustus Helsingille! Finlandia-palkinnon saanut suurromaani Suomen kohtalonajoista uutena, arkistojen aartein kuvitettuna laitoksena.

Bra.

Anna Wendelin

2023-10-25

Kristina Carlsson

2022-01-06

Detta var den tredje romanen av Kjell Westö som jag läst och återigen var det en fantastiskt bra roman. Historien utspelar sig i Helsingfors i början på 1900-talet och beskriver stadens utveckling och man får följa ett flertal olika personer och deras liv under framväxten av det moderna Helsingfors.

Safira Blom

2020-12-06

Spännande skildring av livet i Helsingfors

Kerstin

2018-08-14

Jag tycker mycket om Kjell Westös romaner, men det är dock lite mastigt att gripa sig an och börja med så tjocka böcker. Men åh,det var det värt! En helt underbar bok om Finland och dess historia, och vad ett inbördeskrig gör med människor. Suveränt att den slutar pres innan nästa krig, jag gick länge och undrade vad som skulle ske med människorna som jag så hade fäst mig vid.

Evert Nilsson

2012-01-07

En kollektivroman som ger kunskap om Finlands tillkomst och inte väjer för det svarta och svåra. Läs den här boken innan du besöker vårt östra grannland!

2010-02-11

Jag hänvisar till Yrsa Stenius? (Aftonbladet) utomordentliga recension och vill bara tillägga att boken också handlar om tidens gång och vad den gör med oss alla.

Lady Flanders

2009-06-19

För mycket detaljer & paller, förmådde inte läsa vidare.