Miss You

Eberlen, Kate

| 2016

Get to know Tess and Gus in Kate Eberlen's first novel, Miss You. Tess and Gus are meant to be. They just haven't met properly yet. And perhaps they never will . . . Today is the first day of the rest of your life is the motto on a plate in the kitchen at home, and Tess can't get it out of her head, even though she's in Florence for a final, idyllic holiday before university. Her life is about to change forever - but not in the way she expects. Gus and his parents are also on holiday in Florence. Their lives have already changed suddenly and dramatically. Gus tries to be a dutiful son, but longs to escape and discover what sort of person he is going to be. For one day, the paths of an eighteen-year-old girl and boy criss-cross before they each return to England. Over the course of the next sixteen years, life and love will offer them very different challenges. Separated...

Catrin ....

2023-07-10

Fin historia, störde mig på hur uppläsaren återgav rösten till vissa karaktärer i boken.

Idas Recensioner

2021-08-12

Som om du inte fanns är en sådan bok som stannar hos läsaren i flera dagar efter den är utläst. Man får följa Tess och Gus, två karaktärer som är ämnade för varandra och deras resa genom tragedier, sorg, glädje, giftemål, prestationer och misslyckanden.

Det finns något vackert och inspirerande med denna berättelse som fick mig att hela tiden tänka på hur boken skulle fortsätta, för när jag hade lagt ner boken för att ta en paus så tog det inte mer än 5 minuter innan jag tog upp den igen. Jag kunde omöjligt släppa Gus och Tess himmelska berättelse om hur ödet för människor tillsammans på fantastiska sätt.

Handlingen är djup och händelserik, varje kapitel skapar mer och mer intresse så man sträckläser alla 521 sidor. Jag blev ledsen och tom när boken tog slut, och jag hade inte haft några problem om boken hade varit dubbelt så lång.

Som om du inte fanns är en magisk kärleksberättelse som innehåller allt från humor till sorgsna tragedier. Det är en bok som skapar hopp och glädje, och en bok som är skriven på ett helt fantastiskt och vackert sätt. Om det finns en bok jag skulle rekommendera till alla så är det denna, allt på grund av den himmelska berättelsen som värmer hjärtat och skapar glädje flera dagar efter den är utläst. Varmt, varmt tips!

idasrecensioner.se

Ewe xxxxxx

2021-05-19

Gillade storyn och att man fick följa de här två personerna under en lång period av deras liv. Dock var den alldeles för långdragen och slutet var oerhört överdrivet, så den tappade några poäng där.

Therese Östman

2020-11-24

Annorlunda och fin historia, men inget speciellt. Var inte som jag trodde. Konstigt språk som jag inte tyckte om, bra personbeskrivningar, lite segt berättande och den är lång. Det är ett konstigt slut. Betyg: 3,5

Angela

2020-06-18

Seg, lång och den enda anledningen att jag inte slutade lyssna när jag efter 6h fortfarande inte fastnat i boken, var för att så många hyllat den. Tyvärr blev den inte bättre. Det är två, parallella historier genom boken (de små beröringspunkter de har gemensamt är inte tillräckligt för att knyta ihop dem) och ingen av dem berör. Även om slutet känns helt orimligt är sista timmen bättre än resten av boken, men utan någon som helst uppbyggnad för deras lyckliga slut faller det platt. Uppläsaren, som jag vanligen gillar, ger karaktärerna konstiga röster och betonar vissa ord och meningar konstigt i dialogen.

Sarah

2019-02-01

jättefin berättelse. Parallel-story.
Tyckte väldigt mycket om boken.

M E

2019-01-06

En vacker bok med många öden.

villa-freja.se

2018-05-03

Som om du inte fanns är en bok som jag blir lycklig av. Berättelsen lägger sig som mjuk bomull och är bara varm och närvarande.

Det är en kärleksfull historia, skickligt uppbyggd och hopknuten. I vartannat kapitel lär vi känna och får följa med Tess genom livet, i vartannat är det i stället Angus vi möter.

Som om du inte fanns är en kärlekshistoria om ödet, vägar som korsas och om den inre resa vi måste göra för att på riktigt kunna möta vår själsfrände.

2018-04-05

Säkert jättebra, men inte min stil!

2018-04-02

Det positiva med boken var de parallella historierna som, var för sig, var intressanta och läsvärda. Att de sedan skulle vävas ihop blev lite krystat och det lite hafsiga slutet var så smörigt och sockersött att jag nästan mådde illa.

Pia Gummesson

2017-08-22

En fin bok mycket läsvärd!

Susanne Sjöholm

2017-07-24

Härlig bok att lyssna på i hängmattan

2017-05-06

Helt fantastisk...alla relationer och händelser som har ett sammanhang.
Längtar efter en fortsättning.