Mios blues

Ohlsson, Kristina

| 2015

Vad hände egentligen på Mios dagis den där sista dagen? Mot sin vilja har Martin Benner dragits in i jakten på den försvunne fyraåringen. Så länge barnet är borta, kommer inte den hänsynslösa maffiaorganisationen att lämna honom i fred. Desperat följer Martin upp de få spår som finns. Men Mios försvinnande är inte Martins enda problem. Han måste också bringa klarhet i vem som försöker sätta dit honom för mord som han inte begått. Han blir allt mer paranoid för var dag som går. Vem kan följa honom så nära utan att själv bli synlig? Jakten på sanningen ställer honom inför ett ohyggligt dilemma: Kan han rädda både Mio och sig själv? Eller krävs ytterligare offer för att Martin...

Eva Gillberg

2020-01-05

Bra och spännande

2018-02-23

Tung och spännande. Hade missat att det här var bok nummer 2 i en serie men det fungerade fint i alla fall. Kommer troligen inte att läsa nr 1 utifrån att jag nu redan vet för mycket. Slutet hade gärna fått lite mer tid och utveckling dock.

Karin Johansson

2018-02-19

Lite högre tempo i del 2. Lite spännande, lite bra osv...

Ann Simonsson

2017-06-18

Blev besviken.

Ann Simonsson

2017-06-18

Blev besviken.

sarah kings

2017-05-29

Jag har inte läst första delen men tyckte ändå att denna gick utmärkt att läsa som fristående. Snabbt tempo men lite rörig

Linda Jansson

2017-01-28

2016-11-16

Jag är lite kluven, men nej, det blir bara en tvåa. Allt blev för rörigt.

Marina Pedersen

2016-10-31

Sådär

Nina Gustafsson

2016-10-02

Full fart som i Lotus Blues. Martin Brenner söker vidare efter Mio och sanningen som är riktigt skruvad och kanske lite väl.mycket ibland. Något sämre än förra boken.

Inger Jonsson

2016-09-29

Gillade "Lotus blues", men blev besviken på den här boken. Upplevde den svamlig och helt orealistisk.

En svag trea. Mios blues är som sin föregångare, bara lite mer desperat, lite mer otrolig, och lite mer... för mycket. Jag tröttnar helt enkelt. Det hade räckt med en bok. Två blev helt enkelt lite enformigt och jag tröttnar på både karaktärerna och intrigen. Själva komplotten är inte längre speciellt intressant och eftersom alla misstänks för allt hela tiden går det heller inte att bli förvånad över någonting, trots att Martin Benner lovar stort i början av varje kapitel. Helt ok, men inte mer. Berättelsen hade gärna fått sluta i bok 1.

Marianne Strandberg

2016-06-03

Svag 4. Jag tappade ofta koncentration så den blev lite seg. Men jag tror det beror mer på mig än boken. Mitt liv är lite upp o ner för närvarande....

Tomas Karlsson

2016-05-30

För mig en svag trea, gillade Lotus blues men nu känns intrigen lite fjantig och långsökt, bytte från papper till lyssning till denna boken och störde mig även på konstant överspel från uppläsaren. Synd.

Helena Rasmusson

2016-04-13

Välskriven

2016-04-06

Efter att ha läst första delen vid påsk förra året så bestämde jag mig för att snabbt läsa Mios blues. Så bra var Lotus blues. Som du förstår så blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig, men lagom till påsk i år blev jag påmind om boken och tänkte att det verkligen var hög tid nu. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/04/mios-blues-av-kristina-ohlsson.html

2016-02-13

Jag tyckte att "Lotus Blues" var så bra. Tyvärr förstör uppläsaren "Mios Blues" så mycket för mig att jag känner att jag måste läsa pappersversionen istället.

Jenny Majgren

2016-02-05

Sjukt spännande! Minst sagt fängslande och svår att släppa. Välskriven och genomtänkt.

E H

2016-01-22

Så där ja! Där satt den: 5-poängaren.

Jenny Rolfsdotter

2016-01-13

Gillade den inte alls....

Marc Moore

2015-10-11

Lika bra som den första och har likt den inga döda stunder, berättelsen har ett bra driv rakt igenom. Den är verkligen en Tarantinofilm i bokform men utan splatter.
Vet inte om jag vill se huvudrollsinehavaren, Martin Benner, död eller om jag själv skulle vilja vara honom, ett sexigt svin är han iallafall! Oftast är böcker där man inte tycker om huvudpersonen tråkiga att läsa men av någon anledning är denna boken ett undantag.

Sandra Gustafsson

2015-10-09

En mycket bra fortsättning på Lotus blues. Båda böckerna är bladvändare.

Pernilla Nilsson

2015-07-24

En riktigt spännande bok!

Marita Ryen

2015-07-06

Jag gillar ljudböckerna om Martin Benner otroligt mycket. Mios Blues var mycket bra och spännande.

2015-05-31

Efter två böcker vet jag inte om jag gillar Martin Benner eller ej, men patetisk är han. Väcker känslor iaf.

Gunilla Jönsson

2015-05-04

Ovanligt med en huvudperson som är en riktig skitstövel.

Kristina Olsson. Mästarnas mästare.
Dessa 2 böcker va ta mej tusan det bästa jag lyssnat på. Fantastiskt spännande historia och fantastisk uppläsare. Bättre kan det inte bli, tveklöst stark 5:a!!!

2015-04-15

För ungefär ett halvår sedan så läste jag boken ?Lotus blues? och skrev då följande recension om den:

?Jag har läst alla Kristina Ohlssons tidigare kriminalromaner. Det är sex böcker, som utspelar sig i Stockholm, med Fredrika Bergman och Alex Recht i huvudrollerna. Jag har tyckt mycket om dom allihopa, och här är en länk till den sjätte och senaste boken, ?Davidsstjärnor?.

Kristina Ohlssons nya bok, ?Lotus blues? är den första boken i en serie om två böcker. Den andra och avslutande boken kommer om cirka ett halvår, och heter ?Mios blues?.

?Lotus blues? är helt olik dom fem tidigare böckerna. Om jag inte hade vetat vem som har skrivit den, så hade jag nog trott att den var skriven av en amerikansk man bosatt i Sverige, och inte av en svensk kvinna. ;-)

Boken är mycket välskriven, har ett snabbt tempo, är väldigt spännande, har ett riktigt skönt läsflyt, och den känns härligt modern.

Högsta betyg får den av mig. Det enda felet med den, är att man måste vänta ett halvår på att få ett riktigt slut på historien.

Rekommenderar verkligen denna bok till alla älskare av deckare/kriminalromaner/thrillers.?

Nu har jag läst den andra och avslutande boken i serien, ?Mios blues?, och den gjorde mig absolut inte besviken.

Skönt att äntligen få ett avslut på berättelsen och få veta hur allting hängde ihop.

Jag vet inte om det kommer fler böcker om Martin Benner, men det hoppas jag att det gör, för jag skulle verkligen vilja läsa fler böcker om honom, Lucy, Belle, och övriga karaktärer.

Jag rekommenderar verkligen den här boken, men man bör nog absolut läsa den första boken i serien innan man läser den här. Tror att man får mycket större behållning av boken då.

Jag läste Lotus blues förra året och jag tyckte den var riktigt bra, men kanske inte hade något som gjorde den speciell.
Och även om det inte var så längesedan, som sagt, som jag läste den är minnet flyktigt, så jag uppskattade verkligen sammanfattningen i början av boken. Jag tyckte denna bok hade högre tempo från början till slut. Det är inte så jättemånga olika karaktärer att hålla reda på vilket gör den lättläst. Som karaktär vet jag verkligen inte om jag tycker Martin är den trevligaste prick jag stött på, en mansgris av stora mått och riktigt grisigt beteende mot sin flickvän.
Jag gillade boken mycket för att det var fart, fläkt och spänning. En bladvändare med tempo.

Tarja Ahlgrén

2015-03-22

Nästan lika bra som del ett (Lotus blues) men förlorar på att huvudpersonen och hans dam inte sätts på kartan ordentligt. Inte så fristående helt enkelt som man skulle önska. Men frånsett det, fantastiskt vilken fart och vad roligt Ohlsson skriver! You go girl!