Mintgrodornas återkomst

Karin Brunk Holmqvist är tillbaka med en underhållande samling krönikor där hon generöst delar med sig av sina funderingar kring våndan av att åka hiss, barns klarsynta sanningar, alla knepiga elektroniska apparater som invaderar våra hem och dessa eviga IKEA-vandringar. Med charm, värme och en stor dos självironi rapporterar Karin Brunk Holmqvist från det lilla livet, som vi alla känner igen oss i.

Ellinor Karlberg

2013-09-12

Den får en tvåa för att jag förstår att det är roligt för andra :)
Bibliotekarien sa till mig att den här författaren gillar många äldre läsare men du kanske kommer gilla det också (jag ville ha ngt roligt)
Jag kan verkligen tänka mig att Holmqvist är populär hos 65 men hos mig, nej. Helt fel generation, funkar inte alls.

Maja Korpvinge

2011-03-31

I brist på annat funkade den.

Helena Sjögren

2011-03-21

Lättläst och smårolig ibland, fast i det stora hela ganska intetsägande. Kommer att glömma fort.

Klas Skogström

2010-03-15

Boken innehåller en samling korta krönikor. De beskriver självupplevda vardagshändelser av författaren. De krönikor som jag tyckte bäst om var de som handlade om rädslor. Jag tyckte inte så mycket om boken som helhet. Jag saknade en genomgående handling och en innehållsrikare bok. Boken var dock lättläst och därför får boken en stark fyra.

Lillemor Carlsson

2009-10-06

En bok man blir glad av, små korta stycken där man kan läsa det man just för stunden känner för. Kommer säkert att återkomma till den.

Erica Berglund

2009-09-20

Man kan inte hålla sig för skratt