Minns mig som en ängel

2020-02-07

En svag trea men ändå så pass att jag vill lyssna på nästa bok. Lättsam men inte löjlig för den delen, inte direkt en pusseldeckare riktigt men den hade några tänkbara mördare utan att det kändes självklart vem det var så lite dragning åt Agatha Christie ändå. Lite många personer från början, svårt att hålla reda på alla men till nästa bok kommer åtminstone några att vara bekanta. Passar bra som ljudbok.

2018-04-10

Gillar miljön och litteraturkopplingen. Tror att Helena Waller som person kan växa med tiden. Ger mig genast ikapp med del 2 i serien.

Madelene H

2017-01-29

Bladvändare, men någon Agatha Christie är Appelqvist inte.

My.loved.books

2016-08-12

En spännande deckare i universitetsmiljö, älskar pusseldeckare!

Carolina Bellenger

2015-11-18

Klassisk deckare. Kommer läsa fler!

Therése Lönneberg

2015-07-21

Den hittills bästa Appelqvist tycker jag

2015-03-11

Lättlyssnad och med en väldigt bra uppläsare i form av Maria Lyckow. Jag lyssnar gärna på fler böcker med henne! Men boken i sig är otroligt alldaglig. En ganska rörig historia som inte direkt för själva huvudstoryn fram. Och speciellt spännande tycker jag inte heller att den var! Nej! Jag har några timmar kvar, men nu lägger jag av! Det här är ingenting som jag kan rekommendera!

Harriet Axelsson

2014-12-18

Läser utan att bry mig. En bagatell

Pernilla Engström

2014-08-20

En trevlig spännande pusseldeckare. Trevligt att den utspelas i min närmiljö.

Cathrine Davidson

2014-05-20

Tycker att denna boken var sämre än hennes tidigare böcker.

Jag har tidigare läst tre böcker av Kristina Appelqvist, det var hennes serie Emma Lundgren och Filip Alexandersson, hon var rektor och han var polis om jag inte missminner mig. Första boken där var godkänd men de två andra var sådär och den fjärde i serien har jag ännu inte läst.
Så kanske var det ett bra drag att börja med en ny serie, bland annat handlar den om en litteraturforskare vid namn Helena Waller. Därför handlar det mycket om böcker, författare och det gillar jag, så handlingen får stort plus från mig.
Det är en klassisk pusseldeckare i bästa Agatha Christie stil det faller jag också för. En del småsaker irriterade lite men annars tycker jag den var klart godkänd och jag ser framemot nästa.

2014-04-02

Betyg: 3,5 av 5.

Det här är Kristina Appelqvists femte bok. Jag har läst en bok av henne tidigare, och det var hennes andra bok, som heter ?Den som törstar?. Här är en länk till mitt blogginlägg om den.

?Minns mig som en ängel? var en lättläst och välskriven bok. Det var ett skönt flyt i den, och det var inte heller något fel på handlingen.

Men ändå så kände jag mig inte så värst engagerad i boken, utan för mig så kändes den rätt så ordinär. Helt okej deckare alltså, men ingenting som jag kommer att minnas.