Minns du den stad

CD-bok Uppläsare: Helge Skoog Speltid: ca 12 timmar Ett nytt sekel, ett nytt samhälle, en ny stad: under 1900-talets första år blir Stockholm en storstad - gammalt rivs och nytt byggs upp. Kriser och storstrejk påverkar vardagen för alla. Minns du den stad är den tredje boken i Per Anders Fogelströms älskade romanserie Stad.

Rebecka Öhrn

2022-05-01

Mattias Sjögren

2019-10-01

En jättebra serie om Stockholm.

Solveig Andersson

2017-09-24

Kombinationen Fogelström och Helge Skoog är superb. Det blir en njutning att lyssna på. Fem stjärnor!

2017-06-11

Tyvärr tappar berättelsen fart och blir alltför schematisk.

Fiolsparv

2017-01-11

Marita Ryen

2016-11-21

Betyg 4+. Lyssnat på boken, Helge Skoog läser den så bra! Handlar om livet i Stockholm för de fattiga mellan 1900 - 1925. Man fortsätter att följa Emelie.

Pernilla Nilsson

2016-06-18

Fortfarande en otroligt intressant och gripande skildring av svensk historia. Karaktärerna som följer boken är verklighetstrogna och intressanta.

Josefine Lind

2012-01-25

Tycker han lyckas skildra hur klasskillnaden suddas ut mer och mer på ett bra sätt. Emelie gör en egen klassresa från fattigdom till vad som skulle kunna vara medelklass.

Julia Steinbach

2011-12-03

Blev lite besviken på den här. Karaktärerna blir bara svagare, Emilie gör inget annat än att oroa sig och städa och Maj som jag trodde skulle vara med om att få igenom Allmän(Kvinnlig)rösträtt blev bara kär istället. Tråkigt.

Fantastiskt bra, jag fick Stockholms historia nr jag läste den 1968

Emma Fägerlind

2010-04-28

Å, Fogelström! Jag är helt kär i den här serien. Kanske inte tiptop, därför inte högsta betyg, men det är nära.