Minns du den stad

Fogelstrm, Per Anders

| 1985

Ett nytt sekel, ett nytt samhlle, en ny stad: under 1900-talets frsta r blir Stockholm en storstad - gammalt rivs och nytt byggs upp. Kriser och storstrejk pverkar vardagen fr alla.Detta r tredje delen i Per Anders Fogelstrms lskade romankrnika ver arbetarklassens utveckling under dryga hundra r i vr huvudstad. Den fljs av ''I en frvandlad stad'' och ''Stad i vrlden'' och tidigare bcker i serien r ''Mina drmmars stad'' och ''Barn av sin stad''.

Kombinationen Fogelstrm och Helge Skoog r superb. Det blir en njutning att lyssna p. Fem stjrnor!

2017-06-11

Tyvrr tappar berttelsen fart och blir alltfr schematisk.

Fiolsparv

2017-01-11

Marita Ryen

2016-11-21

Betyg 4+. Lyssnat p boken, Helge Skoog lser den s bra! Handlar om livet i Stockholm fr de fattiga mellan 1900 - 1925. Man fortstter att flja Emelie.

Pernilla Nilsson

2016-06-18

Fortfarande en otroligt intressant och gripande skildring av svensk historia. Karaktrerna som fljer boken r verklighetstrogna och intressanta.

Josefine Lind

2012-01-25

Tycker han lyckas skildra hur klasskillnaden suddas ut mer och mer p ett bra stt. Emelie gr en egen klassresa frn fattigdom till vad som skulle kunna vara medelklass.

Julia Steinbach

2011-12-03

Blev lite besviken p den hr. Karaktrerna blir bara svagare, Emilie gr inget annat n att oroa sig och stda och Maj som jag trodde skulle vara med om att f igenom Allmn(Kvinnlig)rstrtt blev bara kr istllet. Trkigt.

Fantastiskt bra, jag fick Stockholms historia nr jag lste den 1968

KR

2010-11-10

Rdvinsvnstern jublar, men har man lst en STAD s har man lst alla, eller hur?

Emma Fgerlind

2010-04-28

, Fogelstrm! Jag r helt kr i den hr serien. Kanske inte tiptop, drfr inte hgsta betyg, men det r nra.