Minnesbäraren

Oresvärd, Kamilla

| 2017

Det är en varm sommar, och många på polishuset har gått på semester när ett över trettio år gammalt lik hittas i en jordkällare i centrala Göteborg. Samtidigt rymmer en man, som sitter inlåst för ett brutalt mord, från en sluten rättspsykiatrisk vårdanstalt tio mil därifrån. En man som är helt oförmögen att skilja på dröm och verklighet.Kommissarie Stina Seger och hennes grupp får i uppdrag att lösa de båda fallen, och snart upptäcks ett märkligt samband. Ledtrådarna leder Stina Seger in i mentalvården där en skrämmande sanning uppenbarar sig.KAMILLA ORESVÄRD är uppväxt i Vänersborg men bor sedan måna år tillbaka i Göteborg. Hon har en bakgrund som kommunikationschef men är numera författare på heltid. Hon har tidigare skrivit tre lovordade kriminalromaner om Göteborgspolisen Stina Seger: Minnesbäraren (2015), Jägaren (2017) och Råttfångaren (2018). Dessa följdes upp...

Johanna Åberg

2020-01-04

En fantastiskt bra bok som är spännande från första till sista sidan!! En riktig bladvändare!!!

Helt okej😁

2018-06-23

Spektakulärt och i viss mån spännande, men ingen stor litteratur. Boken störs av ganska frekvent förekommande pratiga utläggningar fyllda av klyschor om ditt och datt i samhällslivet. Duktigt ändå att få ihop trådarna någorlunda. Lockar inte till läsning av fler Oresvärdprodukter.

Pia

2017-12-14

En riktig bladvändare. Välskriven, spännande och rappt tempo. En debut som ger mersmak!

2017-11-07

Hur många polis-dussindeckare-har det egentligen skrivits? Ointressant intrig fylld med schablonartade karaktärer som man hört hundra gånger förut.
Uppläsaren var däremot helt okej, men jag är så innerligt trött på den här genren som allt för många skriver.
Betyg, en 1:a!