Mini-Shopaholic

Kinsella, Sophie

| 2010

Sophie Kinsella has dazzled readers with her irresistible Shopaholic novels--sensational international bestsellers that have garnered millions of devoted fans and catapulted her into the first rank of contemporary storytellers. Now her beloved heroine Becky Brandon (nee Bloomwood) returns in a hilarious tale of married life, toddlerhood, and the perils of trying to give a fabulous surprise party--on a budget Becky Brandon thought motherhood would be a breeze and that having a daughter was a dream come true: a shopping friend for life But it's trickier than she thought. Two-year-old Minnie has a quite different approach to shopping. Minnie creates havoc everywhere she goes, from Harrods to her own christening. Her favorite word is "Mine " and she's even trying to get into eBay On top of everything else, Becky and Luke are still living with her parents (the deal on house #4 has fallen...

Jenny Jansson

2013-08-21

Jag bara älskar Sophie kinsella. Vilken fantastisk fantasi!! precis min humor!!

Linda V

2013-02-03

Segdragen.

Jessica Appelqvist

2012-11-11

Underbar! Jag skrattade högt flera gånger.

Caroline Karlsson

2012-08-08

Humoristiskt och lättsamt. Faktiskt bättre än de senaste böckerna i Shopaholic-serien!

Lina <3

2012-06-18

Rolig! Skrattar för mig själv och vänder snabbt blad, då boken är lättläst!

Kitty Cat

2012-03-27

Liiite väl överdriven stundtals o jag stör mig en aning på att allt löser sig för henne hela tiden men på det stora hela är det en bra o läsvärd bok!

Ida

2012-01-24

det är samma sak som i tidigare shopaholic-böckerna. becky fånar sig och gör saker som inte är genomtänkta. luke jobbar jättemkt. luke och becky har hemlisar för varandra som blir till stora missförstånd. till råga på allt har det kommit en liten krabat till i familjen som verkar ha tagit över sin mammas shoppingmani och bara vill ha och ha. i början av boken suckar jag tungt många gånger men på nåt sätt så blir bättre. tror dock att snart så får vi ett slut på denna följetången om becky. de börjar bli lite tjatiga och förutsägbara.

Annione H

2011-09-10

Lika bra skriven som de andra men "mini-shopaholicen" har inte en sån stor roll som jag trodde utifrån titeln...

Felicia Dahlqvist

2011-07-08

Stundtals galet rolig och Kinsella levererar som alltid! Och det är spännande, tokigt och omjöligt in i det sista! Dock vet jag inte om man kanske tröttnat lite på Becky efter alla dessa böcker, men det är ändå chiclit när det är som allra bäst!

Anna Blomdahl

2011-07-06

Tyvärr blev jag väldigt besviken på den här boken. Jag har fullkomligen älskat alla de andra Shopaholic-böckerna, men den här gick inte alls hem hos mig... Den handlar t.ex. knappt alls om hennes barn, vilket jag tyckte var märkligt. Den är som en av de andra shopaholic-böckerna fast utan shopaholic-händelserna. Sen var där en hel del saker som jag inte tyckte stämde med de tidigare böckerna.

Elisabeth E

2011-03-17

Helt underbart underhållande. Perfekt nöjesläsning!

Maria Larsson

2011-02-21

Vår älskade, hispiga, energiska shopaholic Becky Brandon (född Bloomwood) har blivit mamma. I Sophie Kinsellas senaste bok om Becky - "En mini-shopaholic i mammas fotspår" - har dottern Minnie hunnit bli två år och hennes ordförråd består av ord som "miiiin", "Visa-kort" och "Starbucks".

Att vara mamma är tydligen inte så lätt som Becky trodde men å andra sidan är hon optimist utan dess like och naiv som få. Men välsignad med ett sällsynt varmt hjärta.
Sin vana trogen har Becky en tendens att komplicera livet både för sig själv och sin omgivning. Den här gången tänker hon ställa till med en överraskningsfest för maken på hans födelsedag.

Sophie Kinsellas böcker må inte vara litterära mästerverk. Men jösses vad underhållande de är! Rappa repliker, ett härligt flyt i texten och hon får oss att älska den något påfrestande Becky oavsett vad hon ställer till med. Utan tvekan behärskar Kinsella sin genre bättre än de flesta andra som vågar sig på att skriva "chick-lit". För varje bok blir hon lite vassare till skillnad från till exempel hennes irländska kollega Marian Keyes som började sin karriär så starkt för att sedan bara skriva en massa märkligt dravel.

Gott om äkta skratt utlovas i "En mini-shopaholic i mammas fotspår".

Maria Larsson

2011-02-21

Sophie Kinsella kan verkligen konsten att underhålla med sina rappa repliker och sin varma humor.

Elin Möllerstedt

2011-02-03

Lättuggat läsgodis. För ibland är det ju faktiskt så att man föredrar ett vanligt geléhallon framför fin, mörk Valrhona-choklad. Becky Brandon är verkligen en skön, om än något hysterisk, figur.

2011-01-12

Det här är den sjätte boken i "Shopaholic"-serien av Sophie Kinsella.

Jag gillar verkligen Sophie Kinsellas böcker. Jag har läst tio böcker av henne. Alla sex böcker i "Shopaholic"-serien har varit bra tycker jag. Och dom övriga fyra fristående böckerna av Sophie Kinsella är också jättebra.

Sophie Kinsella skriver på ett väldigt lättsamt och humoristiskt sätt. Man blir glad när man läser hennes böcker. Kan helt klart rekommendera dom för lite lätt och rolig läsning.

Betsy Tinning

2010-11-15

Bättre än de två senaste shopaholic-böckerna, men inte lika bra som de allra första.