Mina två mammor

Jackson, Joshilyn

| 2008

Det hade alltid funnits ont blod mellan familjerna Frett och Crabtree. Trots allt ägde ju Fretts praktiskt taget hela den lilla staden Between i Georgia, medan familjen Crabtree bara med jämna mellanrum tog upp utrymme i dess fängelseceller.Nonny omhändertogs och älskades av familjen Frett i samma ögonblick som hennes femtonåriga mamma Hazel Crabtree oförhappandes nedkom med henne på deras vardagsrumsgolv. Att hon fick växa upp hos sin biologiska familjs mest hatade rivaler fick misshälligheterna mellan Fretts och Crabtrees att stiga till rent vildsinta proportioner. Och inte har någonting blivit bättre trettio år senare när Nonny kommer hem på besök -- det förefaller bara vara en tidsfråga innan stadens samtliga 91 invånare drivits till gränsen för vad de förmår uthärda.

Josefine Ejebjörk

2013-04-08

Intressanta karaktärer och bra historia. Det enda jag inte tyckte var gjort särskilt snyggt var kapitlet huvudkaraktären Nonny upplevde genom en av de andra karaktärerna, Henry Crabtree.

Annika

2010-02-22

Verkligen läsvärd och underhållande men lämnar kanske inte så mycket efter sig när man väl vänt sista sidan.