Mina hemligheter

Kinsella, Sophie

| 2017

Tänk om en fullkomlig främling skulle få reda på dina innersta tankar. Dina mest pinsamma hemligheter. Till exempel att du förfalskade dina mattebetyg för att förbättra ditt CV, hur du förlorade oskulden och att du har haft sönder kopiatorn på jobbet minst fyra gånger. Det är precis det som händer Emma Corrigan.På flyger tillbaka mot London från en misslyckad jobbresa slår flygrädslan till, och samtidigt som hon tror att planet ska störta hasplar hon ur sig hela livets bekännelser till den snygge amerikanen i sätet bredvid. Tacksamt nog landar de säkert och Emma bestämmer sig för att lämna allt hon sagt bakom sig, vilket går bra fram tills att hon kommer till jobbet nästa dag och träffar sin nya chef. Han heter Connor, och igår satt han bredvid henne på flyget från Skottland.Mina hemligheter är en hysteriskt rolig komedi med en lika älskvärd som pinsam huvudperson. Den har tidigare...

Elisabeth Svensson

2020-02-17

Skrattade rakt ut i bland. Så härligt skrivet

Anna Hedenstedt

2017-07-29

Funkade som solstolslektyr, men var irriterande överdriven och stereotyp ganska ofta.

Bra och spännande rakt igenom men lite väl tam. Igenkänning. Enkelt språk, enkel handling. Lustläsning.

Monica Magnusson

2014-04-12

Börjar riktigt bra. Men sen blir den lite tafflig emellanåt. Men skön söndagsbok.

Rolig bok som ger mycket skratt

2013-01-12

Mycket trevlig bok! Rolig och lite romantisk utan att bli sliskigt.

jessica hardiman

2012-09-04

En riktigt bra semesterbok. Underhållande och lättläst.

Nathalie Nilsson

2012-08-23

Precis som många andra böcker skrivna av sophie Kinsella/ Madeleine Wickhamn är detta en ofantligt lättläst bok som hjärnan slappnar av till!

En helt ok bok, ungefär som hennes tidigare böcker.

Martina Hellström

2011-09-08

så som en sådan bok ska vara..lättsmält, übertjejig, mysig, lite fånig och får en att se världen ur ett naivt sagoperspektiv för en liten stund. läs om du vill drömma dig bort lite

Marie Levin

2011-08-29

Denna bok är så rolig på vissa ställen att man måste tänka sig för så man inte skrattar högt och blir uttittat om man läser den på offentliga platser.

Iris Eriksson

2011-06-24

Det är en bra bok om man gillar kärlekstrubbel, vilket jag gör ;D Jag blev så frustrerad och förbannad över vissa karaktärer i boken så att jag råkade fräsa åt min mamma när hon pratade åt mig, haha. Jag blev riktigt upprörd när Jake avslöjar alla hennes hemligheter så att jag låg där och svor för mig själv, och ändå kunde jag inte sluta läsa! Och sen alla pinsamheter! Usch, stackars henne! var allt jag kunde tänka. Jag är en sån som lever mig in, och alla hennes pinsamheter var mina ^^' Men jag läste ut den på ungefär 2 dagar och ger den bra poäng!

Anna Johansson

2011-05-21

Underbar!

Charlotte B

2011-01-12

Mycket underhållande bok...

Elin Segerlind

2010-12-03

En helt underbar bok! Väldigt lättsam och grymt rolig.

Caroline J

2010-11-05

Förstår inte varför jag inte läst denna tidigare, har trott att den skulle vara jättetråkigt. Men den ropade på mig i min hylla. Och den var faktiskt den bästa av Kinsellas böcker! Riktigt kul bok och jag kunde inte släppa den.

Josefine Ejebjörk

2010-09-16

Läste denna på sommarsemestern för några år sen. Lätt läst sommarläsning som underhåller.

ly igano

2010-04-18

i love how the story was written... hilarious as in hahhaha...

Helena S

2010-03-30

Gillar man chic-lit gillar man den här.

Emma jak

2010-02-28

En grymt bra bok, får en att le mycket under bokens gång

Pia W

2010-01-06

Lättläst och rolig, skön att koppla av med efter en tyngre roman till exempel. Gullig historia berättad med stort driv.

Sabine Minell

2009-12-08

Smårolig bok med Sophie Kinsella. Den påminner en del om hennes shopaholic-serie, handlingen är givetvis annorlunda i denna bok men samma berättarkänsla finns kvar. Ingen bok som jag minns så där jättemycket efter att jag har läst den men den passar bra en kväll då man inte orkar med så mycket mer än att läsa =).

Maria Larsson

2009-11-20

Det behöver inte alltid vara krångligt. Det kan vara enkelt och bra också. Ibland vill man läsa någonting som inte kräver för mycket uppmärksamhet. Då man vill läsa någonting endast för underhållningen.
Sophie Kinsellas "Mina hemligheter" är en rolig, varm och lättläst bok som är som en liten karamell - den lämnar en behaglig eftersmak.

Vi får träffa Emma, en tjej med en mindre lyckad yrkeskarriär. På hemresan från ett misslyckat affärsmöte hamnar flygplanet som Emma reser med i turbulens.
Emma får dödsångest och berättar alla små hemligheter om sig själv för killen som sitter bredvid henne på planet. Nu är det ju så att de landar säkert i London, men killen som precis fått veta allt om Emma är ju en total främling som hon aldrig mer kommer att träffa. Eller...?

Det ska vara lite förutsägbart när det gäller chicklitt - det hör genren till. Men det innebär inte på något sätt att det blir tråkigt.
"Mina hemligheter" innehåller allt det där jag förväntar mig, och mer därtill. Den gör mig glad, bjuder mig på många skratt och fyller mig med värme.

Det är perfekt läsning i höstmörkret då man behöver muntras upp. Både längden på boken och rytmen i texten är precis lagom. Det är en riktig bladvändare och humörhöjare.

Maria Larsson

2009-11-16

En söt karamell med behaglig eftersmak. Någonting att läsa när man vill få ett litet leende på läpparna. Lättsmält och rolig.

Sarah Karlsson

2009-10-19

Så enkel, men så rolig och bra... Något av de bästa jag läst i chiclit

Elin Pålsson

2009-06-17

Hilarious!

Karin Karlsson

2009-06-12

Underbar chiclitt, underhållande och lättläst. En sån där bok som är perfekt att läsa när man vill koppla av och inte tänka för mycket.