Mina hemligheter

Kinsella, Sophie

| 2006

Tnk dig att ngon skulle f reda p dina innersta tankar. En fullstndig frmling. En person som du sedan mter i ett annat sammanhang ... Emma Corrigan r en helt vanlig tjej. Hon drmmer om att avancera p jobbet, f roligare arbetsuppgifter, hgre ln och status. Och s har hon sina hemligheter. Hur hon blev av med oskulden, att hon frfalskat sitt mattebetyg och att hennes stringtrosor r vldigt obekvma. Inga uppgifter som hon vill dela med ngon annan, men det vill annorlunda. Med Shopaholicserien om den shoppingtokiga Rebecca har Sophie Kinsellas ntt exempellsa framgngar runt om i vrlden. Det r riktiga feel good-bcker med hg igenknningsfaktor. Nu kommer hon med en lika medryckande och charmerande fristende bok om Emma: Mina hemligheter (org. titel Can you keep a secret?). Kinsella r frn brjan ekonomijournalist och bor med make och barn i London. Det...

Funkade som solstolslektyr, men var irriterande verdriven och stereotyp ganska ofta.

Bra och spnnande rakt igenom men lite vl tam. Igenknning. Enkelt sprk, enkel handling. Lustlsning.

Monica Magnusson

2014-04-12

Brjar riktigt bra. Men sen blir den lite tafflig emellant. Men skn sndagsbok.

Rolig bok som ger mycket skratt

emmakicki

2013-01-12

Mycket trevlig bok! Rolig och lite romantisk utan att bli sliskigt.

jessica hardiman

2012-09-04

En riktigt bra semesterbok. Underhllande och lttlst.

Nathalie Nilsson

2012-08-23

Precis som mnga andra bcker skrivna av sophie Kinsella/ Madeleine Wickhamn r detta en ofantligt lttlst bok som hjrnan slappnar av till!

En helt ok bok, ungefr som hennes tidigare bcker.

Martina Hellstrm

2011-09-08

s som en sdan bok ska vara..lttsmlt, bertjejig, mysig, lite fnig och fr en att se vrlden ur ett naivt sagoperspektiv fr en liten stund. ls om du vill drmma dig bort lite

Marie Levin

2011-08-29

Denna bok r s rolig p vissa stllen att man mste tnka sig fr s man inte skrattar hgt och blir uttittat om man lser den p offentliga platser.

Iris Eriksson

2011-06-24

Det r en bra bok om man gillar krlekstrubbel, vilket jag gr ;D Jag blev s frustrerad och frbannad ver vissa karaktrer i boken s att jag rkade frsa t min mamma nr hon pratade t mig, haha. Jag blev riktigt upprrd nr Jake avsljar alla hennes hemligheter s att jag lg dr och svor fr mig sjlv, och nd kunde jag inte sluta lsa! Och sen alla pinsamheter! Usch, stackars henne! var allt jag kunde tnka. Jag r en sn som lever mig in, och alla hennes pinsamheter var mina ^^' Men jag lste ut den p ungefr 2 dagar och ger den bra pong!

Anna Johansson

2011-05-21

Underbar!

Charlotte B

2011-01-12

Mycket underhllande bok...

Elin Segerlind

2010-12-03

En helt underbar bok! Vldigt lttsam och grymt rolig.

Caroline J

2010-11-05

Frstr inte varfr jag inte lst denna tidigare, har trott att den skulle vara jttetrkigt. Men den ropade p mig i min hylla. Och den var faktiskt den bsta av Kinsellas bcker! Riktigt kul bok och jag kunde inte slppa den.

Josefine Ejebjrk

2010-09-16

Lste denna p sommarsemestern fr ngra r sen. Ltt lst sommarlsning som underhller.

ly igano

2010-04-18

i love how the story was written... hilarious as in hahhaha...

Helena S

2010-03-30

Gillar man chic-lit gillar man den hr.

Emma jak

2010-02-28

En grymt bra bok, fr en att le mycket under bokens gng

Pia W

2010-01-06

Lttlst och rolig, skn att koppla av med efter en tyngre roman till exempel. Gullig historia berttad med stort driv.

Sabine Minell

2009-12-08

Smrolig bok med Sophie Kinsella. Den pminner en del om hennes shopaholic-serie, handlingen r givetvis annorlunda i denna bok men samma berttarknsla finns kvar. Ingen bok som jag minns s dr jttemycket efter att jag har lst den men den passar bra en kvll d man inte orkar med s mycket mer n att lsa =).

Maria Larsson

2009-11-20

Det behver inte alltid vara krngligt. Det kan vara enkelt och bra ocks. Ibland vill man lsa ngonting som inte krver fr mycket uppmrksamhet. D man vill lsa ngonting endast fr underhllningen.
Sophie Kinsellas "Mina hemligheter" r en rolig, varm och lttlst bok som r som en liten karamell - den lmnar en behaglig eftersmak.

Vi fr trffa Emma, en tjej med en mindre lyckad yrkeskarrir. P hemresan frn ett misslyckat affrsmte hamnar flygplanet som Emma reser med i turbulens.
Emma fr ddsngest och berttar alla sm hemligheter om sig sjlv fr killen som sitter bredvid henne p planet. Nu r det ju s att de landar skert i London, men killen som precis ftt veta allt om Emma r ju en total frmling som hon aldrig mer kommer att trffa. Eller...?

Det ska vara lite frutsgbart nr det gller chicklitt - det hr genren till. Men det innebr inte p ngot stt att det blir trkigt.
"Mina hemligheter" innehller allt det dr jag frvntar mig, och mer drtill. Den gr mig glad, bjuder mig p mnga skratt och fyller mig med vrme.

Det r perfekt lsning i hstmrkret d man behver muntras upp. Bde lngden p boken och rytmen i texten r precis lagom. Det r en riktig bladvndare och humrhjare.

Maria Larsson

2009-11-16

En st karamell med behaglig eftersmak. Ngonting att lsa nr man vill f ett litet leende p lpparna. Lttsmlt och rolig.

Sarah Karlsson

2009-10-19

S enkel, men s rolig och bra... Ngot av de bsta jag lst i chiclit

Elin Plsson

2009-06-17

Hilarious!

Karin Karlsson

2009-06-12

Underbar chiclitt, underhllande och lttlst. En sn dr bok som r perfekt att lsa nr man vill koppla av och inte tnka fr mycket.