Min grav är din : Krimineller II

Trosell, Aino

| 2014

Aino Trosell bjuder för andra gången in till en samling krimineller, hennes egen genre. Hon har tidigare bland annat gjort sig känd som deckarförfattare. "Om hjärtat ännu slår" utnämndes till Årets bästa kriminalroman 2000. Året därpå nominerades "Se dem inte i ögonen" till samma pris. Ljudboksversionen av Krimineller I nominerades 2012 till Stora Ljudbokspriset med motiveringen: "Väldigt annorlunda kriminalberättelser som överraskade positivt." "Min grav är din" är Aino Trosells 22:a bok.

Glada Gunvor

2014-06-21

Jag tycker att det var ganska låg kvalité på novellerna, även om vissa var helt okej. Uppläsarna var däremot helt okej.

2014-06-21

Anne-Li Norbergs tolkning av anti-hjältinnan Siv Dahlin- är superb!, även Tomas Bolme läser bra. Novellerna då? Jo. Novellerna med Siv, samt den första med den papperslöse mannen är mycket bra- däremot tycker jag att resterande noveller som Bolme läser är ganska tråkiga, som inte sade mig särskilt mycket- därav medelbetyget, en 3:a! Jag hoppas att Aino snarast möjligt skriver en ny deckare enbart med Siv Dahlin!