Min første fuglebok

Om tretti vanlige fugler. Min første fuglebok er perfekt for barn som er nysgjerrig på fugler. Ta med boka ut i naturen, se opp på himmelen eller ut over vannet. Denne boka viser hvordan 30 av de vanligste fuglene ser ut, og gir en enkel og barnevennlig beskrivelse av dem. Anja Bakliens fine fotobøker inspirerer barn og voksne til å oppsøke naturen. Teksten er enkel, ofte morsom og litt poetisk, og lokker til kunnskap uten å være faktatunge. Bildene viser planter og dyr i sitt naturlige miljø, og gjør det lett å skille artene fra hverandre. Det er også mulig å krysse av på når og hvor man har funnet hver enkelt dyr eller plante.

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-10-04

Bokens titel: Min första fågelbok.
Bokens författare: Anja Baklien

Undersök!
Beskriv huvudpersonen: Huvudpersonerna är massa fåglar som man får lära sig om. Till exempel svan. Där får man lära sig om hur de kan se ut och vad de gör.

När och var utspelar sig handlingen: I Sveriges fågelflora.

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta):
Fakta
Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet:
Boken handlar om olika fågelsorter. Till ex hur hanarna försöker impa på honorna. Boken handlar om Fiskmås, Gråtrut, Gräsand, Gås, Skrattmås, Skäggdopping, svan, Vigg, Blåmes, Bofink, Hackspett, Koltrast, Ormvråk, Rödhake, Talgoxe, Duva, Gråsparv, Kråka, Skata och Sädesärla.