Min bästa tid

Fonda, Jane

| 1905

Jane Fonda gjorde stor succé när hon i sin självbiografi "Mitt liv så här långt" öppet och självutlämnande berättade om sitt liv. I sin nya bok skriver hon om åren i en kvinnas liv från femtio och framåt. Här varvar hon generöst egna erfarenheter med konkreta tips och råd och ger värdefull information den senaste forskningen. Hon menar att kvinnan efter femtio är mogen, balanserad, initiativrik, säker och kärleksfull. Men för att fullt kunna leva i harmoni krävs att vi tar hand om oss själva, både till kropp och själ. Vi måste motionera, äta rätt, sova bra och framför allt omge oss med mycket kärlek, vänskap och gemenskap.

Kim M. Kimselius

2014-08-16

Min bästa tid av Jane Fonda
Det här var en oväntat mycket bra bok. Inte alls den typ av självbiografi jag hade tänkt mig. Istället fick jag ta del av amerikanernas syn på åldrandet och allt man kan göra för att förhindra det. När jag läste boken tänkte jag att jag skulle tipsa min 91-årige far om den, eftersom boken genomsyras av livsglädje även högt upp i åldrarna, och om nyfunnen kärlek. En bok som passar de som blivit lite äldre.

Kim M. Kimselius

2014-08-16