Millan

Hagmar, Pia

| 2016

Millan vågar inte ta med sig några kompisar hem. Då skulle de se hur hennes pappa somnar berusad framför teven varje kväll och att hennes mamma inte orkar göra någonting. Men kanske skulle de då förstå varför Millan måste ta hand om sin lillebror Josef hela tiden. Underbara gulliga Josef som behöver Millan mer än någon annan. Millans högsta dröm är en egen häst och när hon jobbar i stallet efter skolan fantiserar hon om att det är hennes stall och hennes hästar. Men hon kommer aldrig att få en egen häst. Eller ? Pia Hagmar är aktuell med serierna Klara, Dalslandsdeckarna, Flisan och Pål & co. Boken om Millan är den första i en serie som vänder sig till lite äldre läsare.

En tjej som hetter Millan hon är en häst och hon har fin mann och hon är en fux

Det handlar om en tjej som heter Millan. Hons familj är fattiga. Hon har det väldigt jobbigt hemma hos sig. Hon gillar hästar men har inte råd med att rida på ridskola. Hon är 13 år och går i 7:an. Hon tar hand om en hund som är hons och ett barn som heter Josef. En dag så ska hon hjälpa till med en tävling åt Angelika. Boken är jätte bra tipsar väldigt mycket om du gillar hästar.

Kajsa Svantesson

2020-03-26

En bok som aldrig blir dålig hur ofta jag än läser den.