Midnight Sun

Meyer, Stephenie

#1 bestselling author Stephenie Meyer makes a triumphant return to the world of Twilight with this highly anticipated companion: the iconic love story of Bella and Edward told from the vampire's point of view. When Edward Cullen and Bella Swan met in Twilight, an iconic love story was born. But until now, fans have heard only Bella's side of the story. At last, readers can experience Edward's version in the long-awaited companion novel, Midnight Sun. This unforgettable tale as told through Edward's eyes takes on a new and decidedly dark twist. Meeting Bella is both the most unnerving and intriguing event he has experienced in all his years as a vampire. As we learn more fascinating details about Edward's past and the complexity of his inner thoughts, we understand why this is the defining struggle of his life. How can he justify following his heart if it means leading Bella...

Johanna LT

2023-10-13

Lättläst och bra, men kanske inte så komplexa karaktärer. Lite väl melodramatiskt för min smak.

W

Weronica

2023-03-12

Spänannde ungdoms litteratur om vampyren och deras liv.

Cecilia Hermansson

Jättebra bok och film! Recommendrar den

Jättebra bok och film! Recommendrar den

Forsenskolan 4B

2021-11-17

Bra bok och bra film! Rekommenderar den fast även är den lite otäck

2021-09-23

Det är en bra bok och världens bästa film asså vampyrer,varulvar,blod och människor finns det någon bättre bok

Cecilia Lundin

2021-08-10

Läste om den på semestern och sveptes med precis som första gången.

Angie J

2020-12-26

Nostalgi för den som har läst Twilightserien.

Alice Knutson

2020-01-08

Anna Ericsson

2019-05-10

Har framför allt läst första boken i serien flertalet gånger och den är så fantastiskt fin.

Josefin Eriksson

2019-04-20

Mkt bra

Ida Bogevik

2019-03-31

Emma Göhran

2019-03-05

Kan inte låta bli att gilla...

Milla Huss

2019-02-11

Tycker att Twilight serien är något man borde läsa. De är bättre än filmerna, och Stephanie Meyer är en bra författare. Den är spännande, dyster och välskriven.

Hanna Jacobsson

2018-12-03

Jag förstår inte riktigt hatet Meyer får. Twilight är för det mesta en hel okej bok och ibland är den riktigt bra. Bella är kanske lite platt och Meyers vampyrer lite väl mesiga (om man får säga så) men det har skrivits så många böcker som är så mycket sämre. Godkänd och till och med läsvärd om man gillar paranormal romance.

W

2018-03-01

Super bra!!!!

Karoline Norheim

2017-06-18

En av mina favorit böcker kan läsa den om och om igen!

Även vuxna kvinnor kan uppskatta denna serie!

Maryam Chaid

2016-12-17

Efter att ha läst den här boken tvingades jag dra slutsatsen att Twilight handlar om mer än bara tonårsförälskelse. Den handlar om sann kärlek mellan både par och familj, hur de goda alltid segrar och vilken unik värld böckerna tillhör. Jag trodde inte det var möjligt att jag skulle säga det, men Twilight hamnar definitivt på samma nivå som Harry Potter, och för mig är det den högsta nivån som finns.

Johanna Berg

2016-01-25

En svag 4:a. Gillar berättelsen, men inte hur författaren berättar den. Märks att det inte är en vuxenbok. Hade jag inte varit så förtjust i temat vampyrer hade betyget blivit lägre.

Linnéa Hjalmarsson

2014-11-06

Bästa boken på länge... Tro mig jag läser så mycket att jag kan LOVA dig att du kommer gilla denna bok ???

Jenny Majgren

2014-09-21

Tråkig. Banal. Ofta är det väl så att boken är bättre än filmen, men nä boken är minst lika tråkig och krystad som filmen om inte värre.

Izabela Horn

2014-07-04

a2014-06-30 23:01Jag är inte fan av tvilight filmerna, jag tycker de är ok men lite fjantiga. Om jag kunde drömma är en ungdoms bok, men den är bättre än filmen. I filmen kommer man aldrig karaktärerna nära inpå livet, allt sker så fort och Bellas fascination i vampyrer känns patetisk, medan i boken blir det mer äkta. Bella är inte så skenhelig som i filmen utan mer som en vanlig tonårs tjej.
Visa saker var jätte löjliga, jag håller med att glittrande vampyrer låter löjligt, och Bella är svår att tycka om, men i det stora hela så var det en bra bok även om jag har läst bättre vampyr böcker, och jag har inte blivit frälst av denna story, men klart läsvärd!

Erica S

2013-09-22

love it

Helena S

2013-08-26

Det här är en riktigt kass bok med platta karaktärer, en extremt ytlig romans, juvenilt språk, bristande dramaturgi, menlös handling och religiösa undertoner. Jag skulle kunne säga mycket mer, men ovanstående är en ganska bra sammanfattning.

E Manson

2013-03-09

Tusen gånger bättre än filmerna. Åh. Minns första gången jag läste den. Så vackert skriven och helt fängslande. Om man inte analyserar sönder handlingen och karaktärerna och jämför med Harry Potter (vilket folk av någon oförståelig anledning envisas med att göra), så går det inte att förneka att det är en väldigt bra kärlekshistoria.

Sandra Kraft

2013-02-04

Den första boken i serien är precis lika underbar som de följande.
Även för någon som är "lite" äldre än karaktärerna i boken har den något att erbjuda.
När jag läser en bok känns det som att jag förflyttas in i boken och blir en del av den, som att jag finns där vid sidan om och får uppleva allt som karaktärerna får. Att flyttas in i den här boken är en häftig upplevelse som ger näring åt fantasin!
Vem drömde inte om lite mystik när man var tonåring? Att något skulle hända som bröt det tråkiga mönstret med skola osv.. Vem skulle inte tacka ja till mer spänning i dagens grå vardag nu?
Att få dela Bellas och Edwards komplicerade kärlek till varandra och få uppleva de härliga mytiska inslagen är en välkommen gåva till var och en. Stephenie Meyers tappning av vampyrer känns som en frisk fläkt mot äldre tappningar av detta mytomspunna väsen.
Den bjuder på romantik, kärlek, spänning, fantasi och mystik. En perfekt kombination.
Det är en bok som håller för både ungdomar och vuxna ( i alla fall för oss vuxna som fortfarande har fantasin kvar )

Sandra Kraft

2013-02-04

Böckerna i serien Twilight Saga är underbara! Att få drömma sig bort i en mytisk värld känns härligt i den gråa vardagen.

Katarina Persson

2012-12-17

Du ska vara tonåring som läser för att få någon behållning av boken/ alla fyra böckerna. Möjligen. Att Edvard var från början av förra seklet kanske kan förklara de åldriga könsrollerna. Dock borde en författare idag ha bättre förstånd än att spä på dem.

jojo bengtsson

2012-12-07

bra

Mathilda Flood

2012-11-21

Om det tar två dagar att läsa ut boken antar jag att man gillar den.. Tonårsigenkännligheten är underbar!

Ida Björkman

2012-10-23

Bra historia, men är inte helt nöjd med språket/översättningen.

Pernilla Lindholm

2012-10-03

En ganska svag trea får den här boken av mig, det är inte alls en lika bra ungdomsbok som till exempel Hunger Games. Lustigt nog tycker jag att man fortfarande kan se miljarders kopplingar mellan Twilight och Fifty Shades of Grey vilket jag inte trodde skulle vara möjligt eftersom likheterna skulle ha "mattats ned" i Fifty Shades efter att E.L James fått bassning för sin fan-fictionbok... Det här är dock en bättre bok än Fifty Shades enligt mig, utan tvekan.

Nathalie Nilsson

2012-08-23

Efter att ha varit helt emot twilight böckerna och fått en i födelsepresent kände jag att det var dags att jag läste den. Början finner jag seg men så fort jag kom in i boken var jag som fast!

Anna-klara Akar

2012-08-12

Läste den för jobbet när den först kom på engelska. Gripen, men jag trodde den skulle hålla sig bland vampyrfsnsen ochinte slå igenom så stort. Har läst alla i serien, den har allt för tonårstjejer, men våldet är för mycket för mig och vampyrmytologin för vek och utslätad.
Men den har ett starkt driv.

Bea Johansson

2012-08-09

Om jag kunde drömma är väl en bok som fångar de flestas intresse. De klassiska triangeldramat, kompisproblem och den oändliga kärleken. Den kan bli lite tröttsam, men det är ändå tvåan som är värst...