Mias hemmelighed

Eriksson, Maria

| 2006

Flag from da

Da Mia og hendes familie får asyl i USA i 2003, er de alle mærket af tretten år på flugt og et liv i hemmelighed, og det der skulle være en lykkelig tid for familien, bliver præget af nye opbrud. Under et skilsmisseopgør afslører Mias anden mand, Anders, hendes dybeste hemmelighed. - Jeres mor vil også forlade jer. Han talte til børnene, men jeg mærkede, at det var mig, han så på.Hun har allerede gjort det en gang, forstår I. Anders´ kolde øjne på mig. Mit hjerte, der gik i stå. Hun har allerede forladt et barn. I Sverige. I 1990 blev Mia tvunget til at forlade et af sine tre børn for at sikre resten af familiens overlevelse. Han er nu en voksen mand og ved stadig ikke, hvorfor hans mor forsvandt. Spørgsmålet er, om han vil tilgive hende? Kan hun tilgive sig selv? Og hvordan forklarer man to teenagebørn, at de har en bror, de aldrig har hørt om og ikke kan huske? Mias hemmelighed er den...

2018-03-02

Nej det här är rent skräp. Själva berättelsen en kvinna som måste fly från Sverige pga att samhället inte kan hjälpa och skydda utsatta kvinnor är ju rent för djävligt. Dessa män skall ju spärras in för att skydda kvinnan och inte tvärt om. Så första boken var riktigt bra och jag kan förstå uppföljaren men den här säger ju ingenting och är dessutom uselt skriven. Nu är det bara för att försöka mjölka ur de sista kronorna ur denna historia. Jag känner dessutom precis som i Asyl att jag verkligen ogillar personen Mia. Hon som fick min totala sympati i första boken Gömda.

Sara Frimodig

2013-09-23

Jag tycker att den var helt okej, inte som Gömda och Asyl men ändå läsvärd. Det hände inte så himla mycket men den knöt väl ändå ihop hela historien på någon sätt... En svag trea.

Izabela Horn

2012-03-07

En framtvingad bok som.mest består av upprepningar. Mia framstår som mycket osympatisk kvinna och hennes man som värsta mähä

Charlotte B

2011-02-14

Börjar bli lite tjatigt... Trodde det skulle vara mer om det tredje barnet än det var, men ändå en rätt så hyfsat bra bok.

Jenny Östensson

2010-08-17

den får en etta för det är det lägsta jag kan ge.

Marcus Ladell

2010-07-29

Gillar de tidigare böckerna. Denna boken är knappt godkänd. Saknar glöden som de tidigare hade

2010-07-28

Nej, nu räcker det om det här. Nu är det bara fråga om att tjäna mera pengar på en redan berättad historia. Isch!!!

Cissi Rosenqvist

2010-07-19

Älskade boken Gömda, kunde inte släppa den. Boken Asyl tyckte jag också om men denna njae... det går utför. Knappt godkänd

Camilla Skans

2010-05-07

ok, men inte mer

Sonja Glans

2010-03-25

Denna bok var bra!

Anna Hagberg

2009-11-30

SÅ TRÖTT på denna skräplitteratur... Varför inte läsa något NYSKAPANDE och INTRESSANT, t.ex. MEMENTO MORI - nitton brottsstycken (http://booksondemand.e-butik.se/?artnr=1585), en novellsamling med 19 helt OTROLIGT begåvade unga författare. Det bästa jag läst på länge!!!

Malin Gustafsson

2009-11-09

Känns fördömmande och till stor del osann.

Eyez Only

2009-09-15

Hmmmm, Mia har försökt apa efter Liza Marklunds stil när hon skriver och det är inte till det bättre när det är så uppenbart. Tyckte ändå boken var ok till en början, men har sänkt mitt betyg pga av att det framkommit att sanningshalten är tvivelaktig.

Gunvi Lundqvist

2009-09-05

När Mia och hemligheten träffas och talar ut är så laddad just det avsnittet lyfter denhär boken, man kan känna smärtan som båda bär på.... Läsvärd.

Amanda Andreasson

2009-08-13

Jag tycker att det är väldigt häftigt att hon har lyckats att skriva boken helt själv och sedan gjort det så bra!