Men finns ändå

Lidbeck, Petter

| 2015

När Bianca är 11 år får hon veta något som förändrar hennes liv för alltid. Hon har förmågan att göra sig osynlig, en egenskap som går i arv från mor till dotter. Men det finns hänsynslösa och mäktiga personer som är beredda att göra vad som helst för att komma över hennes talang. Bianca får dyrt och heligt lova att aldrig visa vad hon kan för någon. Det är lättare sagt än gjort ... En rafflande thriller som för Bianca över Atlanten och ända till Vita huset.

Helt ok bok. Hon var chockad när hon vik veta att hon var häxa.

Balltorpsskolan 4A

2021-10-21

Den var bra inte läskit men ändå bra

4A Svandammsskolan

2021-09-30

Den var spännande och lite läskig.

Jag tycket att boken var spännande och cool att mamman och mormor kunde bli osinnliga.

Råda skola åk 4

2021-09-21

Jag har läst en bok som heter men finns ändå. den är skriven av Peter Lidbeck.
Jag gillade den för att den var spännande 🧐 och läskig.
Boken går ut på att en familj blir osynlig och kidnappade.

Marianne Skoglund

2015-02-20

Alltså, Petter Lidbeck... Än en gång levererar han, en fantasifull, feministisk och fartfylld historia om tre generationers kvinnor som kan göra sig osynliga. En förmåga som både kan vara en välsignelse och förbannelse, visar det sig snart, i detta äventyr som tar oss ända bort till Vita huset och Pentagon. Sen måste man bara älska de små detaljerna, som att mormorn snattar små spritflaskor på planet och på det hela taget är befriande barnslig. Dubbla tummar upp för en bok som kommer att älskas av mellanåldersbarnen.