Mellan fyra ögon

Rudberg, Denise

| 2014

Fjärde boken i elegant crime-serien Vädla Läroverk är Sveriges mest exklusiva och välrenommerade privatskola, där rektor Jane Eden styr såväl elever som lärare med järnhand. När skolans styrelseordförande mördas kopplas åklagarsekreterare Marianne Jidhoff och hennes kollegor in på det känsliga fallet. Snart upptäcker de att Jane Eden har haft ett hemligt kärleksförhållande med den mördade mannen och hon blir genast huvudmisstänkt. Men är det verkligen så enkelt, eller döljer sig något ännu mörkare under den putsade ytan? Marianne Jidhoff, kriminalkommissarie Torsten Ehn och kriminalassistent Augustin Madrid måste arbeta snabbare och diskretare än någonsin för att förhindra en katastrof. Parallellt med mordutredningen brottas de tre utredarna med sina privatliv. Ett gammalt brev tvingar Marianne att bestämma sig ? det är dags för henne att göra upp med minnena av sitt dåliga...

Caroline Karlsson

2016-06-08

Ointressant story, svårbegripliga karaktärer. En besvikelse.

My.loved.books

2016-01-31

Detta är nog den bästa boken i serien om Marianne Jidhoff! Ser framemot nästa del!

2015-11-06

En ganska förutsägbar intrig där jag ganska snabbt lyckades finna mördarens sanna identitet. Ändå tyckte jag att det här var en riktigt bra och småspännande mysdeckare med sympatiska huvudkaraktärer. Jag fortsätter genast att lyssna på nästa bok i serien. Tänk en sådan stor roll valet av uppläsare spelar. Jag har för flera år sedan halvlyssnat på en annan Marianne Jidhoff-deckare. Då med Jan Waldekrantz som uppläsare och jag blev inte positivt överraskad då. Men nu har de bytt till behagliga Anna Maria Käll, något som jag tycker är ett väldigt lyckat val! De tre första böckerna får jag väl ta och läsa för hand istället! Mellan fyra ögon får en stark 4:a i betyg av mig och jag kan varmt rekommendera den!

Thommy Stenström

2015-05-11

Min första Denise Rudberg bok.

En bok som sticker ut redan i bokhyllan.
Snygg och läcker på utsidan. Men man ska ju inte döma nån av utsidan eller hur!?

Hur är insidan då?

Jo en välskriven och spännande deckare som utspelar sig i den fina värden. En värd som för oss vanliga människor känns avlägsen.
Här får man dock upptäcka den oglamorösa insidan av den glamorösa världen.

Här sker mord och det avslöjas mörka hemligheter.

Katarina Nord

2015-05-10

Lättläst tidsfördriv som lämnar mig oberörd då jag slår igen boken.

Therese Östman

2015-02-17

Lättläst. Lagomt spännande. Betyg: 3

Pernilla Engström

2015-02-15

En deckare som inte är blodig. Enkel men spännande. Lättläst.

Jag gillar Denise Rudbergs böcker om Marianne Jidhoff, de är så där lagom små mysiga emellan morden. Ja visst är det överklass så det bara visslar om det, men tycker det är lite kul och annorlunda. Jag gillar också persongalleriet, man tycker om dem

2014-11-22

Nej... Detta är inte min typ av bok...Elegant Crime är för mycket champange o människor med pengar. Känns som allihop har relationsproblem som tar över och "spänningen" infaller inte förrän i slutet. Svag 2:a

A H

2014-11-09

Bra som alltid!!

Lena L

2014-10-31

Spännande och med flera parallella handlingar som knyts ihop på ett bra sätt på slutet. Perfekt höstmysbok.

2014-10-27

Enligt Denise Rudberg själv, via Adlibris, så har hon gett ut nitton böcker. Och jag tror faktiskt att jag har läst dom allihopa. Jag gillar verkligen hennes sätt att skriva, lättlästa, lättsmälta, snabblästa, enkla, och underhållande böcker.

Det här är den fjärde boken i serien om Marianne Jidhoff, i Denise Rudbergs egna genre som hon kallar ?Elegant Crime?. Det är kriminalromaner i överklassmiljö kan man väl säga.

Jag tycker mycket om serien, och den här fjärde boken var absolut inget undantag. Så jag kan rekommendera boken, men helst att man läser serien från början.

2014-10-22

Brukar ha svårt för Rudbergs böcker, envisas ändå med att läsa dem, väntar på att omvändas kanske... Och jag måste erkänna att den här var klart bättre än de andra jag läst, även i denna serie. Godkänd.