Mein Kampf

Hitler, Adolf

| 2017

Ett rike, ett folk, en ledare. Så löd en av de kända fraserna i Adolf Hitlers nationalsocialistiska tredje rike.Men vem var egentligen personen som kunde få en hel nation att ta till sig allt han sade? En arisk avatar, en av de absolut starkast lysande stjärnor den vita rasen har åstadkommit. Hans livsverk (som dock inte blev färdigställt på långa vägar) är också den ariska rasens verk, precis som alla andra de högkulturer och fantastiska skapelser vi arier lyckats med.Hur kan det komma sig att Hitlers tredje rike fortfarande idag, på veckobasis, baktalas av medierna?Varför utsåg den kände amerikanska tidskriften TIME Adolf Hitler till årets man 1938?Hur kom det sig att Adolf Hitler i princip lyckades utrota arbetslösheten i Tyskland, trots...

Erland Andersson

2012-03-21

1:a delen är en självbiografi som är nog så intressant.
2:.a delen handlar om hans politiska uppfattningar.
Det är svårt att objektivt bedömma boken, men en redaktör hade suttit på sin plats.

stefan thelin

2012-01-15

mycket intressant läsning för att om möjligt kunna försöka förstå varför det blev som det blev!...

Eyez Only

2012-01-14

Även om vi skulle bortse från det faktum att Hitler var en feg, brainless idiot och betygsätta denna bok helt objektivt, så betyder det ändå inte att det här är något annat än torrt rövtorkar-papper.

Tobbe Fransson

2011-10-03

Den här boken lär vara en av de minst lästa i relation till upplagan. Efter att en sommar läst lite då och då i hammocken inser jag hur djupt rotat hans judehat var och hur självklart förintelsen kunde genomföras när han väl skaffat absolut makt. Hade han talat lika illa som han skrev hade vi nog sluppit andra världskriget.

Thomas Vargheim

2011-09-12

en mycket intressan bok, kan vara en aning långtråkig men ett måste för att förstå nationalsocialismen lite bättre!

Jasmine S

2011-01-07

Detta måste vara ett av historiens sämsta böcker som någonsin tyvärr har publicerats. Och väldigt beklagligt är det att den överhuvudtaget existerar, jag blir så förbannad när jag tänker på vilken litterär skit raderna uttrycker. Den får en stjärna av den anledningen att det är intressant att analysera innehållet och budskapet.

Anders Nilsson

2010-02-07

En mycket babblig bok, som skulle skurits ner ordentligt av en nutida förläggare. Men intressant eftersom han är den ohyggliga person han är i historien.

Andrea Lundberg

2010-02-04

orkade inte läsa ut detta sega projekt... förorden var mycket bra, sen gick det utför kan man säga...

Louise A

2009-11-10

I stort sett oläslig...

Rickard Johansson

2009-11-04

Intressant...
Jag tycker att den första delen var betydligt intressantare an den andra.

Viktor Ivicz

2009-07-28

Christoffer Collin har ett märligt sinne för humor

Christoffer Collin

2009-07-28

Ibland lite kärv men annars en bra bok som får en att tänka i nya och spännande banor.