Megakillen : den stora hemligheten

Olczak, Martin

| 2007

Spänning för de allra yngsta läsarna med superhjältar och humor i en härlig blandning.Megakillen Melker är världens bästa och hemligaste superhjälte. Men han skulle klanta sig oavbrutet om det inte vore för hans smarta lillasyster Molly och kråkan Zeppelin. Tillsammans är de hur listiga som helst. De tar till och med fast Krille Knutsson, Småtorps läskiga godis- och leksakstjuv.

Jätte lik Lasse Maja och det handlar om att Knut T. Coltmans papper svävar bort mellan skorstenarna och över trädtopparna. Molly och Melker fånga pappret Melker blir en superhjälte och fånga pappret och gav tillbaka det till Knut T. Coltmans. Jag tyckte at boken var rolig och spännande.

Jätterolig, jättespännande och jättebra tycker mina barn om "Megakillen- den stora hemligheten" av Martin Olczak och Anna Sandler. Jag håller med! Den är rolig, spännande utan att vara läskig, och den har ett väldigt bra språk. Boken handlar om Melker som löser spännande fall tillsammans med Molly och kråkan Zeppelin. Vi läste boken högt tillsammans, men boken passar utmärkt att läsa själv för barn i 7-10-årsåldern. Många skratt blev det! Vi ser fram emot att läsa nästa bok om Megakillen som står i bokhyllan och väntar.

Den här boken heter megakillen och
förfataren heter
artin oizak. Den här boken handlar om
en kille som har en lilasyster och en kråka. Han heter Melker och i hemlighet så heter han Megakillen. Megakillen gör olika hjältedåd hella tiden . Jag tycker den är bra så jag ger den en femma .
Den var spännande och lite roligt.

den här boken var bra