Meet Me at the Museum

Youngson, Anne

"Warm-hearted, clear-minded, and unexpectedly spellbinding, Meet Me at the Museum is a novel to savor." -- Annie Barrows, #1 New York Times bestselling co-author of The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society In Denmark, Professor Anders Larsen, an urbane man of facts, has lost his wife and his hopes for the future. On an isolated English farm, Tina Hopgood is trapped in a life she doesn't remember choosing. Both believe their love stories are over. Brought together by a shared fascination with the Tollund Man, subject of Seamus Heaney's famous poem, they begin writing letters to one another. And from their vastly different worlds, they find they have more in common than they could have imagined. As they open up to one another about their lives, an unexpected friendship blooms. But then Tina's letters stop coming, and Anders is thrown into despair. How far are...

Charlotta CG

2022-08-12

Lockades av idén med en brevväxling mellan två människor mitt i livet men kände inte att de två huvudpersonerna var ett dugg intressanta. Välskrivet men jag fick inget intresse för deras livsöden och förstod inte varför framför allt kvinnan inte redan kommit längre med sig själv eftersom hon verkade ha självkännedom och vara mogen. Det var heller inte några roliga miljöskildringar i de arkeologiska diskussionerna och en platt dansk man i kris, njae.

Vid en första blick är detta inte en bok jag normalt brytt mig om. Brevväxling mellan två personer. Men jag fastnar snabbt i de liv som växer fram ut boksidorna.
Kvinnan och mannen.
Inget förutsägbart utan mer en skildring av olika liv. Med många beröringspunkter.
Klart läsvärd.

2020-12-29

Visade sig vara ett resonerande om äktenskapet och det som gått förbi. Stillastående och för mig helt ointressant.

Solveig Andersson

2020-03-24

talbok, storytel
Charmig och värmande skröna i kristider som egentligen borde läsas för hand.

Sarah

2019-02-06

Ovanlig bok om två äldre personer som brevväxlar. Lite seg men bra skriven.

2019-01-21

Hela boken består alltså av brev mellan två personer. Och via de här breven lär vi känna både Tina och Anders och deras liv i olika länder. Det är en väldigt varm och bra bok. Underbart språk och jag vill bara fortsätta läsa. Rekommenderas.

2018-12-01

Kan tyckas tråkigt att läsa brev efter brev mellan två personer. Det är det inte!
Breven, tankarna de utväxlar blir till en annorlunda vänskap.
I början var det svårt att ta till sig brevväxlingen, men man drogs in mer och mer. Vacker, medmänsklig och artig konversation som berör.

2018-11-15

Vardaglig, varm och mänsklig roman skriven i brevform. Jag läser gärna fler böcker av Anne Youngson! Mycket bra uppläsare dessutom!
Slutbetyg, en 4:a!

Therese's Boklåda

2018-08-20

Jag gillar verkligen att få en historia i brevform, det är väldigt skickligt att få till det så bra så att man liksom ser historien framför sig. Men med den "lilla" informationen som man kan skriva ner i ett brev. Jag tyckte väldigt mycket om den och tänker på författaren Anna Youngson som kommer ut med sin debutroman i 70-årsåldern! Fantastiskt!