Med varje andetag

Sparks, Nicholas

?Med varje andetag? är en gripande berättelse om hemligheter och sorg, om kärlek och längtan, om drömmar och hopp. Längs med stranden i Sunset Beach korsas två främlingars vägar. Deras möte ska komma att förändra deras liv för alltid. Hope har kommit till ett vägskäl. Hon är 36 år och har varit ihop sin pojkvän i sex år, men har börjat inse att en framtid med bröllop och barn aldrig kommer att ske. För att tänka över sitt liv reser Hope till familjens hus vid kusten. Tru bor i Zimbabwe och har aldrig varit i USA, men får ett brev där han ombeds besöka en ort vid kusten i North Carolina. Avsändaren är en man som säger sig vara hans pappa. För att få reda på mer om sin mamma och hemligheterna som omgärdade hennes liv, reser Tru till Sunset Beach.Översättare: Maja Willander, Omslagsformgivare: Ilse-Mari Berglin

Angela

2019-09-22

Vacker och sorglig kärlekshistoria men så oerhört långtråkig. De första 3/4 pinade jag mig igenom, den sista delen var dock bättre. Tyckte inte om hur stor plats författaren tog både i prolog och epilog, och inte heller tyckte jag om hur han får en att tro att den baserats på verkliga händelser för att sedan när boken är slut, som hastigast, nämna att den var helt fiktiv. Har svårt att förstå hur den kunnat få så höga betyg, visst, jag kan se att kärlekshistorien som sådan är oerhört vacker men boken gjorde den inte rättvisa.

2019-09-04

Berörande och mysig, nästan en femma men inte riktigt. Jag blev lite besviken i slutet då jag faktiskt trodde att det skulle vara baserat på sanna händelser, jag lyssnade på boken så möjligen var det inte lika tydligt att det skulle vara ett berättardrag. I slutet böev jag därmed lite besviken. Men en fin kärleksberättelse var det åtminstone.

2019-08-10

Så vacker och gripande.

2019-06-28

Jag har läst flera böcker av Nicholas Sparks tidigare och den jag gillat allra mest är Dagboken, som är otroligt fin. Med varje andetag är också en fin kärleksroman där vi får följa Tru som kommer från Zimbabwe och Hope som bor i USA. Av en tillfällighet träffas de båda på stranden i Sunset Beach. Förälskelsen slår ner som en blixt från himlen och de tillbringar några fantastiska dagar tillsammans innan Tru måste åka hem till Zimbabwe igen. Livet går vidare på varsitt håll men ingen har lyckats glömma den starka kärleken till den andre. Kommer de att återse varandra igen? Det får den som läser se.. Det är en hjärtevärmande roman som får mig att bli tårögd flera gånger. Lite extra berörd blir jag av att hela berättelsen är baserad på en verklig historia. Berättelsen påminner oss om att det aldrig är försent att följa sitt hjärta! Som alltid när författaren skriver är det målande beskrivningar av allt och jag kan tydligt se både stranden och den magiska brevlådan framför mig. Precis som Dagboken tror jag att även den här skulle göra sig väldigt bra som film! Det enda jag inte gillar med boken är de väl långa kapitlen. Jag har svårt att sluta mitt i ett kapitel när jag lägger ner boken för natten, men här blev jag tvungen till det ändå en gång. Med varje andetag är en ljuvlig kärleksroman som inte kommer lämna mig i första taget!

Engelska Väninnan

2019-05-27

Romantisk och sentimental, men med verklighetshinder. Efter tveksam inledning (för romantisk) slukades jag alltmer av berättelsen. En femma, för att jag på slutet blev så starkt berörd.

Åh! Den här påminner mig om #broarnaimadisoncounty ...men ändå inte. Så, så, SÅ fantastiskt vacker och annorlunda berättelse om själsfränder och mirakler. #medvarjeandetag Hur är det möjligt att skriva så målande och kärleksfullt? #nicholassparks
#boktips #ljudbok #bookbeat ...
#ullasbokutmaning19 ...
💖💖💖💖💖 av 5

Pia Gummesson

2019-04-26

Älskar boken🌟🌟🌟🌟🌟. Mycket känslosam bok,den bara rör om i mitt inre.Läs den!