Med vänlig hälsning

Granér, Sara

| 2010

2008 slog Sara Granér ned som en åskvigg från klar himmel i det svenska medvetandet. Med den tokaggressiva, fantastiskt roliga, och minst sagt geniala succédebuten Det är bara lite AIDS så hänförde hon en hel nation. Sedan dess har hennes färgsprakande skämtteckningar spridits, publicerats och kunnat ses i princip överallt från rikstäckande media till en kylskåpsdörr på Möllan. Nu kommer uppföljaren Med vänlig hälsning där hennes humorbilder som sedan hösten 2008 publicerats varje söndag på Dagens Nyheters kultursidor samsas med annat bus, illvilja och allmänt djävulskap.

Lotta Berling

2011-04-27

Sara Granér än en unik begåvning. Inuti hennes huvud händer fantastiska saker som resulterar i briljanta serier. Text och bild berikar verkligen varandra. Rått, roligt, klokt.

Ruth Lezz

2011-02-14

Många har användning av statistiska centralbyrån, politiker, affärsmän, media, men sällan har de gett upphov till både smil och snille, så som Sara Granér. Hennes söta pandahundar sockrar pratbubblorna med perfekta meningar om vardag, Sverige idag och den stora beska världen med alla värderingar som vi alla är alltför upptagna av att konsumera upp för att kunna inmundiga på riktigt. Riktigt rolig läsning med bitter humor som gör en på gott humör

Natasha Illyés

2010-12-20

brilianta repliker i kombination med fantastiska bilder