Med hälsning från Båstad

Fagerlund, Jenny

Äntligen är det dags. Linda ska lämna sina konspirerande kollegor och flytta till London för att börja ett nytt jobb på ett av Europas största livsstilsmagasin. Hon har jobbat hårt för att nå hit och även hennes annars så svårimponerade mamma verkar nöjd. Men när jobberbjudandet dras tillbaka i sista stund står hon plötsligt utan jobb i både London och Stockholm. Linda drabbas av fullständig panik och berättar inte för någon vad som har hänt, utan fortsätter låtsas att hon ska flytta. Bara hennes pojkvän Frank och hennes bästa vän Helena får veta sanningen. Men vart ska hon ta vägen? Ett litet hörn av ett födelsedagskort visar räddningen. Hennes moster i Båstad! Visserligen en moster som hon inte känner och som hennes mamma brutit kontakten med tjugofem år tidigare, men vem kommer att hitta henne där? Planen är perfekt. I Båstad står tennisveckorna för dörren och Linda dras med i festligheterna....

Maria Jacobsson

2022-07-16

Inte min typ av bok, men ibland måste man vidga sina vyer.denna var mer feelgood än jag var beredd på och dessutom mycket fokuserad kring tennis (som jag finner helt ointressant). Men lättläst och bra tidsfördriv på semestern.

Angelica Lindh

2020-12-29

Linda har berättat för alla i sin omgivning om sitt nya coola jobb i London, när det plötsligt dras tillbaka. Men istället för att berätta det så tar skammen över och drar igång en härva av lögner.

Sensmoralen är fin - ärligheten varar längst och stå för den du är. Dock finner jag huvudkaraktären ganska osympatisk vilket gör att boken även blir lite störig. Alla hennes motgångar är ett resultat av hennes val. Men det finns mysiga bikaraktärer, speciellt hennes moster. Även miljön verkar trevlig och man blir sugen på att besöka Båstad!

Therese

2020-05-02

Kul grundidé och en intressant historia. Underhållande och välskriven feelgood som var lätt att sluka.

Eva Pettersson

2019-12-31

2019 års sista bok för min del blev Med hälsning från Båstad av Jenny Fagerlund. Jag fick mersmak för denna författare när jag tidigare under månaden läste 24 goda gärningar av samma författare. Jag uppskattar författarens lättsamma sätt att skriva som innehåller alla de ingredienser som bygger upp en mysig feelgood-bok där man vet att allt kommer att sluta bra, men där det samtidigt finns en lite allvarligare botten i berättelsen.

Med hälsning från Båstad handlar om Linda, som precis har fått sitt drömjobb som journalist i London och förberett allt inför sitt nya liv, när jobberbjudandet dras tillbaka bara ett par dagar före flytten från Stockholm till London. Förutom den enorma besvikelse hon själv känner över att gå miste om denna chans, samtidigt som hon har sagt upp sig från sitt nuvarande jobb, känner hon även pressen från sina föräldrar, vänner och bekanta som alla med spänning vill följa hennes nya karriär i London. För att dölja sitt misslyckande flyr hon till moster Bodil i Båstad, medan hon lägger upp statusuppdateringar på Instagram som antyder att hon är i London.

De enda som vet hur det ligger till är hennes bästa vän Helena och hennes pojkvän Frank. Men varför kommer inte Frank och hälsar på henne och stöttar henne igenom detta? Samtidigt som hon glider allt längre ifrån sin pojkvän och det ganska ytliga liv hon levt i Stockholm, lär hon känna nya personer i Båstad och börjar fundera över hur hon egentligen vill leva sitt liv framöver.

En perfekt ligga-i-soffan-och-bara-slappa-bok!

Sarah

2019-02-06

nja från mig.

Härlig lättläst bladvändare.

Pia Gummesson

2018-07-21

En härlig bok,som man bara njuter av att läsa kan varmt rekommendera denna.

villa-freja.se

2018-07-10

Med hälsning från Båstad är en sån där typisk bok som jag bara vill sträckläsa i ett huj samtidigt som jag inte alls vill att den ska ta slut. Ett ögonblick, så där en tredjedel in i boken, funderade jag faktist på att göra revolt mot bebisen och inte gå till sängs med honom. Istället ville jag sitta uppe hela natten och läsa. Nu blev det såklart inte så, men det betydde bara att jag kunde vakna upp till en riktigt bra roman. Den känslan!

Charmig, underhållande och gripande!

bettansboktips

2018-07-02

Charmig, mysig och underhållande!